דיגיטל וטק

תנאי העבודה החריגים בטסלה: צריכת סמים קשים עם אילון מאסק

דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" חושף כי העובדים של אילון מאסק מדווחים על דילמה שנויה במחלוקת: ליפול ללחץ חברתי ולצרוך סמים עם המנהל, או להתפטר
מערכת ice |  4
אילון מאסק מדאיג את המשקיעים (צילום shutterstock, יוטיוב/ The Joe Rogan Family)
עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם דיווח החודש על צריכת הסמים של אילון מאסק, הכוללים קטמין (סם הרדמה לסוסים), סמי הזיה כגון פיטריות ו-LSD, תמריצי אקסטזי, קוקאין ועוד. בעיתון טענו שעובדיו של המיליארדר צורכים סמים יחד איתו, רק כדי שלא להכעיסו, ולמעשה נכנעים ללחץ חברתי במקום עבודתם. 
הדיווח הצטרף לטענות שכבר הועלו על כך שמאסק מגיע לפגישות עבודה כאשר הוא נראה תחת השפעה, מה שהדאיג הרבה ממנהליו, ושותפיו לעסקים. חלקם לא עמדו בלחץ, והתפטרו. לטענתם, אילון מאסק יצר במקום העבודה 'טסלה' תרבות של לחץ חברתי, שבה עובדיו ומקורביו העסקיים חוששים לאבד את מעמדם החברתי אם יאכזבו בסירוב השימוש בסמים, כך דווח בעיתון.
עוד טענו ב"וול סטריט ג'ורנל" בדוח מפורט כיצד חברי הדירקטוריון ודירקטורים בחברות 
השונות של מאסק משתתפים או מאפשרים את השימוש שלו בחומרים האסורים רק כדי להיות "קרובים לצלחת".
עובדיו נתנו דוגמה על פגישת עבודה שבה הגיע המיליארדר באיחור של שעה, כשהוא מתפרץ, ממלמל ומטיח את דבריו במשך דקות ארוכות, מה שהשאיר את כולם נבוכים בפגישה, שהייתה לא מקצועית ולא הובילה לשום החלטה. גם מנהלת לשעבר בחברה המוכרת שבבעלותו 'טסלה' הייתה מודאגת מהתנהגותו הבלתי צפויה של מאסק, עד שהיא בחרה שלא לעמוד לבחירה מחדש במועצת המנהלים של החברה.
כמו כן, מנהלו הוותיק, איש ההון סיכונו, סטיב ג'ורבטסון, עזב את המשרד שלו, לאחר שחקירה פנימית גילתה שהוא שכב עם מספר נשים בתעשיית הטכנולוגיה והשתמש בסמים לא חוקיים."התשובה הייתה אל תעשה כלום ותראה מה קורה" אמר מנהל אחר לשעבר של טסלה, גרסיאס, שחברת הון הסיכון שלו החזיקה בהשקעות בשווי של כ-1.5 מיליארד דולר בחברות של מאסק.  בתצהיר בית המשפט ב-2021, כשנשאל על הנושא.
מאסק אכן נצפה בגלוי כשהוא נוטל קטמין למטרות פנאי באמצעות תרסיס אף, ואף שתה אקסטזי נוזלי מבקבוקי מים, כאשר אנשיו היו עדים לשימוש או תודרכו מראש איך להתייחס לנושא כאשר הוא יצוף. בעקבות הדיווח, מאסק לא מתנצל ולא מכחיש, אלא כתב ברשת החברתית שבבעלותו -X: "מה שלא יהיה שאני עושה, ברור שאני צריך להמשיך לעשות את זה!".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תלוי מאוד
    אורח 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם זה דבר שהוא עושה כבר כמה שנים - בסדר גמור, זה אומר שהוא מתפקד תחת השפעה ואף יותר טוב מאשר ללא אם זה משהו חדש הוא חייב ללכת הביתה לפני שיהרוס את החברות המדהימות שהוא בנה, כי זה אומר שעלה לו ושלא איכפת לו יותר
    סגור
  • 3.
    הנפילה קרובה
    כוחי ועוצם ידי 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    י
    סגור
  • 2.
    טסלה
    גיל 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סטלה
    סגור
  • 1.
    האם נראה שמדובר על ניסיון מניפולציה במניות טסלה?
    מרקו הקטן 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ייתכנו מספר גורמיםהמעוניינים במניפולציה החריגה . Scc?
    סגור