דיגיטל וטק

המאבק נגד אפל וגוגל עולה שלב: זו המדינה שתגביל את פעילותן

רק לאחרונה, חוק ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי, הביא לגזרות קשות לענקיות הטכנולוגיה בניהן גם אפל וגוגל. כעת, גם ביפן פועלים בנושא כשהמדינה תפעל כנגד המונופולים של חנויות האפליקציות של אפל וגוגל, אשר יצטרכו לאפשר לחנויות אחרות לפעול במכשיריהם
מערכת ice | 
אפל וגוגל (צילום unsplash)
לאחר שחוק ההגבלים העסקיים באירופה, הביא למכה קשה לענקיות הטכנולוגיה (בניהם אפל וגוגל) גם ביפן, נערכים למהלך דומה. במסגרת המהלך יפן, עתידה לחוקק תקנות שיחייבו ענקיות טכנולוגיה כמו אפל וגוגל, לאפשר לחנויות אפליקציות חיצוניות ותשלומים לפעול במערכות ההפעלה שלהן (אנדרואיד ו-ios) שלהן במטרה לבלום את הניצול לרעה של מעמדן הדומיננטי בשוק היפני.
חקיקה המתוכננת להגיע לפרלמנט היפני במהלך 2024, עתידה להגביל מהלכים של מפעילי פלטפורמה להשאיר משתמשים במערכות הסגורות של אפל גוגל,  תוך התמקדות בעיקר בארבעה תחומים: חנויות אפליקציות ותשלומים, חיפוש, דפדפנים ומערכות הפעלה.
התוכנית היא לאפשר לנציבות הסחר ההוגן של יפן להטיל קנסות על הפרות בתחום אם זה יהיה במודל של חוק ההגבלים העסקיים הקיים, הקנסות יסתכמו בדרך כלל בסביבות 6% מההכנסות החברה, אך החקיקה עתידה לצאת לפועל באביב הקרוב.
הממשלה תקבע על אילו חברות חלה החקיקה, על סמך קריטריונים כמו מכירות ומספרי משתמשים. זה צפוי להשפיע בעיקר על ענקיות רב לאומיות, ללא חברות יפניות. נכון לעכשיו, אפל, אינה מאפשרת הורדת אפליקציות לאייפון דרך ערוצים אחרים מלבד ה-App Store שלה.
כמו כן, התשלומים בתוך האפליקציות גם עוברים גם דרך המערכות של אפל, אשר לוקחת מן החברות עמלה של עד 30%. ולמרות שגוגל מתירה פלטפורמות הפצת אפליקציות של צד שלישי, היא עדיין מחייבת אפליקציות להשתמש במערכת החיוב שלה.
המונופולים האפקטיביים הללו על תשלומים בתוך האפליקציה עלולים להביא לכך שמשתמשים ישלמו יותר עבור אותם תוכן או שירותים במכשירים ניידים מאשר במחשבים אישיים.
ממשלת יפן, טענה כי היא רואה במודל זה חיזוק הדומיננטיות של החברות בשוק הסלולר. מטרת החקיקה לאלץ אותם לאפשר חנויות אפליקציות ומערכות תשלום של צד שלישי כל עוד הם מאובטחים ומגנים על פרטיות המשתמש.
חברות יפניות יוכלו להפעיל חנויות משחקים ייעודיות במכשירי iOS, כמו גם להשתמש במערכות תשלום עם עמלות נמוכות יותר מחברות פינטק יפניות. לפי משרד הפנים והתקשורת, שוק האפליקציות לנייד של יפן צפוי להתרחב ל-29.2 מיליארד דולר ב-2023, עלייה של כמחצית מ-2018.
ההוראות הקשורות לחיפוש של החקיקה המוצעת ימנעו ממפעילי מנועי חיפוש לתת יחס מועדף לשירותים שלהם. זה יכול, למשל, לאסור על גוגל לשים תמיד את הכלים שלה להזמנת טיסות או הזמנת מסעדות בראש תוצאות החיפוש. התוכניות של יפן עוקבות אחר צעדים כמו חוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה