דיגיטל וטק

אחרי שגוגל הפסידה, האם גם אפל הולכת לחטוף?

לאחר שאפל הפסידה השבוע בתביעה שלה מול Epic Games, נראה כי היעד הבא היא חנות האפליקציות של אפל. האם אנחנו עומדים לראות רפורמה של ממש בחנויות האפליקציות הגדולות?
מערכת ice | 
אפל וגוגל (צילום unsplash)
התבוסה המשפטית שגוגל, חוותה לאחרונה במסגרת התביעה שלה נגד Epic Games, מאיימת לעורר סערה משפטית גם בקרב הApp Store, חנות האפליקציות של אפל, אשר פועלת בצורה דומה לזו של גוגל ומגלגלת קרוב ל-200 מיליארד דולר בשנה.
של יום שני האחרון, מהווה למעשה, מכה למודל העסקי של שתי החברות (גוגל ואפל) באפליקציות, שם הן גובות עמלות של עד 30% ממפתחי תוכנה שבדרך כלל יש להם מעט אפשרויות אחרות. 
Epic Games, מצידה הקדישה שנים רבות, במאבק נגד גוגל והצליחה להוכיח שגוגל פעלה בצורה לא הוגנת כמונופול. ב-App Store של אפל, אותו שיעור עמלות אשר עומד על 30% הוחל באופן שווה, בעוד שגוגל ניסתה להרחיק את התנועה מחנויות אפליקציות מתחרות באנדרואיד, אפל לא אפשרה שום תחרות.
כל הסאגה החלה בשנת 2020, כאשר המשחק האהוב פורטנייט, הורד מחנויות האפליקציות של אפל וגוגל בגלל שמפתח המשחק התקין מערכת תשלום משלו. הרעיון היה לעקוף את נתח ההכנסות של עד 30% ששתי ענקיות הטכנולוגיה לוקחות מרכישות בתוך האפליקציה ומינויים בפלטפורמות שלהן. בתגובה, Epic Games תבעה את שתי החברות.
אלה של אפל וגוגל הן אפילו לא חנויות האפליקציות היחידות ש-Epic Games, כיוון אליהן. הוא השתמש בפופולריות של Fortnite כדי לכוון אל ה-Steam של Valve Corp, שוק משחקי הווידאו הדומיננטי, שגם לוקח קיצוץ של 30% מהמכירות. גוגל מתכננת לערער על גזר הדין שניתן לה ביום שני האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה