דיגיטל וטק

גוגל בדרך לשבור את השוק? חבילת אינטרנט סיבים של 20 גיגה

ענקית הטק לא צפויה לדרוש התחייבות, לא לגבות דמי התקנה ולספק ראוטר ללא תוספת תשלום. אלא שבשלב הראשון המהירויות החדשות יהיו זמינות רק בקנזס, אזור המשולש בדרום קרוליינה, אריזונה ואיווה. בחברה טוענים כי פיתוחי הבינה המלאכותית והמחשוב הקוואנטי יאיצו תהליכי צריכה ברחבי העולם
מערכת ice | 
שירות הסיבים האופטיים של גוגל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

ענקית הטק גוגל מציעה אינטרנט סיבים, במהירויות ובמחירים חדשים, כך לפי דיווח של עידן בן טובים מאמש (שלישי) באתר גיקטיים. את שירות Google Fiber (גוגל פייבר) השיקה עוד בשנת 2010, ואף על פי שנחל משבר סביב שנת 2016, לאחרונה חזר להפוך פופולרי במידה רבה. המהלך הראשון היה התרחבות אזורי השירות אל מעבר לגבולות טקסס, ובהמשך שדרוג משמעותי של מהירויות הגלישה. 
באופן יחסי, ניתן להבחין ביתרונותיו של שירות גוגל פייבר אל מול ספקיות התקשורת האמריקניות. בניגוד אליהן, גוגל לא דורשת התחייבות ולא גובה דמי התקנה או מגבלות תעבורה. בנוסף, גוגל מציעה גם ראוטרים של גוגל ללא תוספת תשלום. קצת יותר משנה לאחר שהכריזה על כוונתה, גוגל חושפת את הפרטים הרשמיים על חבילת הגלישה החדשה שלה.
החל מתחילת שנת 2024, לקוחות נבחרים יוכלו להתחבר לחבילה במהירות גלישה של 20 גיגה, ביחד עם ראוטר התומך בתקן Wi-Fi 7 החדש (או ליתר דיוק, תומך מראש, ככל הנראה באמצעות עדכון קושחה). קודם כך, המהירויות החדשות יהיו זמינות בשלב הראשון רק בקנזס, איזור המשולש בדרום קרוליינה, אריזונה ואיווה. בחברה טוענים שהם ימשיכו לפתוח איזורים חדשים בהתאם לפריסה של תשתית ה-25G-PON שהיא רוכשת מנוקיה.
 
בעבור חבילת הגלישה, המשתמשים הרלוונטיים יצטרכו לשלם 250 דולר לחודש, סכום כמעט לא יאמן. בינתיים, גוגל משאירה את שאר החבילות שלה: 1 גיגה ב-70 דולר, 2 גיגה ב-100 דולר, 5 גיגה ב-125 דולר ו-8 גיגה ב-150 דולר לחודש. בתמורה למחיר הזה, מקבלים ראוטר Wi-Fi 7, מגדיל טווח אחד וטרמינל אופטי של נוקיה לקיר.
אם אתם רוצים לראות אך נראים החיים עם 20 גיגה ו-Wi-Fi 7, בגוגל הכינו סרטון שיגרום הכולל בדיקות מעבדה, ובדיקות בתנאי בית שהובילו לקח שבמרתף בו מותקן הראוטר, המשתמש קיבל 5 גיגה גלישה, ובקומה השניה של הבית הוא הגיע ל-1.5 גיגה. בגוגל טוענים שהמהירות החדשה ממש לא נחוצה לרוב המשתמשים כיום, אלא שהחברה נערכת לעתיד ההולך ומתקרב שבו במשק בית יכולים להיות כמה וכמה משתמשים שצורכים גיגות לשניה. בגוגל טוענים שהתקדמות פיתוחי ה-AI, המחשוב הקוואנטי ופיתוחים שונים יאיצו את הצריכה הזאת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה