דיגיטל וטק

פוטין פותח חזית: מדוע דובר מטא נכנס לרשימת המבוקשים ברוסיה?

רוסיה, ממשיכה להיאבק בענקית המדיה החברתית מטא, וכעת דובר החברה אנדי סטון, הפך למבוקש ברוסיה בשל עיסוק בטרור. כזכור, השימוש בכלל הרשתות החברתיות שבבעלות מטא אסורות לשימוש ברוסיה מתחילת המלחמה 
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock, unsplash)
מתחילת, המלחמה בין רוסיה ואוקראינה, משרד הפנים הרוסי, מנהל גם הוא מלחמה, אבל במקרה זה מדובר במלחמה נגד תאגיד מטא. כעת הותר לפרסום כי הרוסים הכניסו את דובר החברה אנדרי סטון, לרשימת המבוקשים. סטון נוסף לרשימה כבר בפברואר אך רק עכשיו פורסם העניין בתקשורת ברוסיה. לפי דיווח באתר Mediazona, הוא מבוקש בשל עיסוק בטרור.
סטון עובד במטא משנת 2014, ובתפקידו הוא משמש כמנהל התקשורת של מטא. לפי הדיווח, בית המשפט ברוסיה דן החודש באישומים נגד סטון ללא נוכחותו. עם זאת, לא פורסמו פרטים נוספים על המקרה.
כאמור המהלך ממשיך את המאבק שרוסיה מנהלת נגד מטא וכלל הרשתות החברתיות שבבעלותה אשר לפני המלחמה היו פופולאריות במיוחד לפני פרוץ המלחמה. יתרה מכך, לפני כשנה הוגדרה מטא בעצמה כארגון טרור קיצוני. עוד קודם לכן האשימו ברוסיה את החברה בקידום "פעילות טרור", זאת לאחר ששינתה את חוקי שיח השנאה עבור המשתמשים באוקראינה ובפולין.
סטון ככל הנראה הכעיס באותו זמן את הרוסים מכיוון שפרסם הודעה לעיתונות שבה חשף את החלטת החברה לאפשר למשתמשים לפרסם בקשר ל"מוות של הפולשים הרוסים". סטון טען באותה הודעה כי טענות מסוג זה יקוטלגו כשיח פוליטי ולא כאיומים ממשיים. בנוסף, מנכ"ל מטא מארק צוקרברג אינו מורשה להיכנס לרוסיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה