דיגיטל וטק
אילון מאסק בצרות: מדוע פתחו עובדי טסלה באירופה בשביתה?
כושר הייצוג של טסלה בסכנה? 130 מכונאים אשר עובדים בטסלה, דרשו מן החברה לקבל חוזה העסקה קולקטיבי ושיפור תנאים, אך החברה סירבה לבקשות הללו. בתגובה, פתחו העובדים בשביתה ואז עובדים נוספים ברחבי המדינה הצטרפו אליהם
הסכסוך במפעל טסלה בשבדיה עולה שלב וכעת הוא מאיים על כושר הייצור של החברה. הסכסוך אשר החל מסירובה של החברה לדרישת 130 מכונאי החברה אשר דרשו חוזה העסקה קולקטיבי הגיע כעת לשביתה של עובדי החברה, עובדי הנמלים והדוורים שמסרבים לפרוק מכוניות טסלה בנמל.
כזכור, בתחילת החודש, המכונאים דרשו מהיצרנית חוזה העסקה קולקטיבי ושיפור תנאי העסקתם, וזאת על רקע כמה מהלכים שהתרחשו בעולם בחודשים האחרונים שהביאו לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם של עובדים בתעשיית הרכב בארה"ב.
לצערם של העובדים, טסלה לא מאפשרת לעובדיה ברחבי העולם להתאגד וכיוצא מכך הנהלת החברה באירופה לא נענתה לדרישותיהם של קומץ המכונאים משבדיה, מה שגרם לעובדי טסלה שבדיה לפתוח בשביתה ב-27 באוקטובר.
טסלה התעלמה מדרישות העובדים, אלא שהשובתים משתייכים לאחד מסניפי IF METALL - ארגון עובדים שבדי שהוקם בשנת 2006. לפי פרסומים בשבדיה, הארגון, שהוא הגדול מסוגו במדינה, מונה מעל 200 אלף חברים מתחומים שונים, החל בנדל"ן וכלה בטקסטיל ומוסכי רכב. כך, לאחר ש-130 המכונאים של טסלה הודיעו על שביתה הצטרפו אליהם כהזדהות עובדים נוספים שמאוגדים ב-IF METALL.
כך למשל הודיעו עובדי הנמלים בשבדיה לפני כארבעה שבועות כי לא יאפשרו פריקת מכוניות טסלה בארבעת נמלי שבדיה המרכזיים. תגובת IF METALL לא הסתכמה בחסימת נמלים: גם ארגוני עובדים שבדים שאינם קשורים ל-IF METALL הודיעו כי יחרימו את טסלה, וכך כעת תשעה ארגוני עובדים שבדיים מסרבים לשרת את טסלה.
במקרה של הדוורים השבדים מדובר בבעיה משמעותית: בשבדיה לוחיות הרישוי למכוניות חדשות מסופקות לבעלים על ידי הדואר וכל עוד הדוורים מסרבים לספק לוחיות רישוי לרוכשי טסלה, הן לא יכולות לנסוע בכבישי המדינה, כך הדוורים למעשה עצרו את מסירות טסלה בשבדיה.
לפי אתר IF METALL: "הסכמי עבודה קולקטיביים הם הבסיס של שוק העבודה השבדי ולפי עקרונות אלה ארגוני העבודה השבדים קובעים את כללי המשחק בשוק העבודה ללא הפרעה מצד המדינה והפוליטיקאים.
"הסיבה העיקרית לנקיטת הפעולות נגד טסלה היא הבטחת תנאים הוגנים ובטוחים לעובדינו. ניסינו לדון בתנאי ההעסקה מול טסלה במשך זמן רב ללא הצלחה ואין ביכולתנו אלא לשבות".
מאסק עצמו הגיב ב-X לשביתה השבדית ובמיוחד למהלך שביצעו הדוורים וציין כי "זה מטורף לחלוטין" אך בינתיים הצטרף לשביתה גוף נוסף: Hydro Extrusions השבדית המתמחה ביציקות חלקי מתכת. Hydro Extrusions היא אחת מספקיות טסלה ומייצרת חלקי מתכת עבור היצרנית בברלין.
עוד ב-
לפי הודעת IF METALL, כחמישים עובדים בספקית חלקי המתכת מסרבים לייצר חלקים שיסופקו לטסלה, משמע פסי הייצור הגרמנים של טסלה עלולים להיעצר בקרוב אלא אם יימצא פתרון לתנאי העסקתם של 130 מכונאים במוסכי טסלה בשבדיה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.יש מספיק מדינות שיכולות להחליף את השבדים (ל"ת)לוגי 11/2023/29הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.חזק ואמץ אילון, אל תתן להם לשבור אותך!! (ל"ת)חילי 11/2023/29הגב לתגובה זו0 1סגור