דיגיטל וטק

אנבידיה לוקחת צעד אחורה: דוחה את השקת השבב החדש

בעקבות הדרדרות היחסים בין ארה"ב לסין והגבלות הייצוא של ארה"ב, חברת אנבידיה, הודיעה כי היא דוחה את השקת שבב ה-AI שתכננה במיוחד עבור סין. נכון לעכשיו, הוא יושק בתחילת שנה הבאה
מערכת ice | 
ג'נסן הואנג מנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock, יוטיוב/ NVIDIA)
חברת השבבים המצליחה אנבידיה, הודיעה כי היא נאלצת לעקב את השקת שבב הבינה המלאכותית החדש שפיתחה עבור נתח השוק שלה בסין. השבב תוכנן לעמוד במגבלות הייצוא של ארה"ב.
הדיווח שהובא לראשונה על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, כלל מספר מקורות מקורבים לחברה, אשר מסרו כי אנבידיה, כבר העבירה ללקוחותיה בסין כי ככול הנראה השקת השבב תתקיים ברבעון הראשון של 2024.
השבב החדש, שזכה לשם H20 ומסתמן כי העיקוב נוצר בגלל בעיות שגילו יצרני שרתים בעת שילוב המוליך למחצה במוצרים שלהם. כפי שהיה צפוי בעקבות הדיווח מניית החברה ננעלה בירידת שערים. 
למי ששכח, בחודש אוקטובר האחרון, הממשל האמריקאי, הידק עוד יותר את מגבלות הייצוג של שבבי בינה המלאכותית לסין זאת בשל הדרדרות היחסים בין שתי המדינות. ההחלטות הללו אף הגבילו את הייצוא של שבבי A800 ו-H800 של אנבידיה, שתוכננו גם הן במיוחד עבור סין. פרט ל-H20, אנבידיה, מתכננת להשיק שני שבבים אחרים שיעמדו במגבלות היצוא בשם L20 ו-L2, כך דווח ברויטרס.
העיכוב בהשקתו של ה-H20 מהווה כחדשות רעת לחברה זאת משום שחמישית מהכנסותיה מגיעות מסין. נכון לעכשיו, בגלל השינוים בשוק, ענקית השבבים מתמודדת עם תחרות מצד שחקנים מקומיים כמו וואווי ואחרות.
כמו כן, למרות שהחברה הציגה דו"ח רבעון מרשים שכלל שילוש הכנסותיה, מניית החברה לא עלתה באופן ניכר וכמו כן, החברה הזהירה שהמכירות באזורים המושפעים מהגבלות הייצוא "ירדו באופן משמעותי" ברבעון הנוכחי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה