דיגיטל וטק

מטריקס ברבעון חזק: ההכנסות עלו ב-18% ל-1.33 מיליארד שקל

חברת שירותי התוכנה מטריקס דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023, והציגה שיפור בהכנסות הרבעון ביחס לרבעון המקביל. לעומת זאת, שיעורי הרווחיות רשמו חולשה קלה ביחס לרבעון המקביל
מערכת ice | 
מוטי גוטמן (צילום עידן גרוס)
חברת שירותי התוכנה מטריקס דיווחה אתמול (ראשון) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023, והציגה שיפור בהכנסות הרבעון ביחס לרבעון המקביל. לעומת זאת, שיעורי הרווחיות רשמו חולשה קלה ביחס לרבעון המקביל. 
הכנסות החברה ברבעון השלישי של שנת 2023 עמדו על 1.33 מיליארדי שקל, שיפור של 18% לעומת הרבעון המקביל ב-2022. הגידול במכירות ברבעון הושפע מאיחוד לראשונה של תוצאות הפעילות של חברת זברה (אוחדה לראשונה ברבעון הראשון 2023).
הרווח הגולמי של מטריקס הסתכם ב-187.1 מיליון שקל, עלייה של 16% לעומת הרבעון המקביל. אולם שיעור הרווחיות הגולמית ירד ל-14%, לעומת 14.3% ברבעון המקביל. הרווחיות התפעוליות עמדה על 7%, לעומת 7.1% ברבעון המקביל. 
שיעור רווחיות ה-EBITDA עמד ברבעון על 10.9%, ורווח ה-EBITDA עמד על 145.4 מיליון שקל. ברבעון המקביל שיעור רווחיות ה-EBITDA עמד על 11.3%. בשורה התחתונה רשמה מטריקס רווח נקי (לבעלי המניות) של 51.4 מיליון שקל, שיפור של 10.6% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווח הנקי נמוך גם הוא ביחס לרבעון המקביל.
מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר: "נתוני הדו"ח מתייחסים לתקופה שהסתיימה לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל. תוצאותיו משקפות שוב, רבעון אחר רבעון, שנה אחר שנה, את היציבות הפיננסית והצמיחה המתמדת של החברה, על רקע ועל אף הטלטלות השונות שפקדו את המשק הישראלי בשנים האחרונות. מטריקס ממשיכה להציג ברבעון השלישי של 2023 תוצאות שיא והמשך גידול מרשים בכל מדדי ההכנסות והרווח".
גוטמן המשיך: "אנו משרתים אלפי לקוחות גדולים ומובילים בישראל ובארה"ב, בכל תחומי הטכנולוגיה, ובעיקר באלו הנמצאים בביקוש גבוה, גם בימים אלו, דוגמת דיגיטל, ענן, סייבר, דאטה ומערכות ליבה תפעוליות. ראוי לציין במיוחד את המשך הצמיחה של הזרוע הביטחונית שלנו בתחומי הסייבר וה-AI, שמפתחת פתרונות מתקדמים בתחום הביטחוני, ואת המשך הצמיחה בפעילויות בארה"ב ובקנדה, עם גידול של כ-14.4% בהכנסות וכ-23.1% ברווח התפעולי, שנובעים מעליה בהיקפי הפעילות בדגש על ענף פתרונות GRC למגזר הפיננסי, וכן מהשפעת העלייה בשע"ח הדולר ביחס לשקל".
גוטמן הוסיף: "מטריקס נכנסת לתקופה המאתגרת של מלחמת חרבות ברזל, כאשר היא במצב פיננסי מצוין ואיתן מאין כמוהו. אנו מעריכים שהפגיעה בעסקי החברה בתקופה הקרובה לא תהיה קשה. אנו גאים להשתלב בפרוייקטי חדשנות, המסייעים למדינת ישראל בימים אלו – הן במגזר הציבורי והביטחוני והן במגזר הפרטי, באמצעות מומחי הסייבר, הדיגיטל, הענן, הדאטה וחטיבת הביטחון שלנו". 
"עם פרוץ המלחמה, מטריקס נערכה במהירות לקיום שגרת-מלחמה. אנו ממשיכים בעבודה במתכונת היברידית, והקמנו מערך הנמצא בקשר ומסייע לכל אחד מ-700 עובדי ועובדות מטריקס, המשרתים במילואים, ולבני משפחותיהם. אנו ממשיכים לספק שירותים ומוצרים באופן סדיר ללקוחותינו, מרביתם ממשיכים בפעילות במתכונת רגילה. לא הוצאנו עובדים לחל"ת ולא נזקקנו לשמחתי לפטר עובדים. מבחינה זו ההתנהלות שלנו היא כבימים רגילים".
"עם זאת", סיכם גוטמן: "כחלק מנקיטת אמצעי זהירות על רקע חוסר הודאות באשר להתפתחות המלחמה והשפעותיה בשלביה הבאים, החלטנו להדק את החגורה ולבצע קיצוץ של 30% בשכר  ההנהלה ונושאי המשרה בחברה בלבד. ישנה פה מהות אבל לא פחות חשובה – הנראות".
"סכום הקיצוץ בשכר מצטרף לקרן מיוחדת שהקמנו שתאפשר לנו לנהוג ביתר חמלה ולתמוך במי מעובדינו המצויים במצוקה ומתקשים במהלך המלחמה לתפקד. כך נכון לנהוג בעת הזו. כמו כן החלטנו לדחות את ההחלטה על חלוקת דיבידנד בגין הרבעון השלישי למועד אישור הדוחות השנתיים 2023, מבלי לשנות את מדיניות הדיבידנד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה