דיגיטל וטק

רשות החדשנות מקצה 100 מיליון שקל להצלת חברות סטארט-אפ

רשות החדשנות הודיעה על שורה של הקלות לחברות בהן הרשות משקיעה והאצת העברת המימון אליהן, בנוסף לכך, האיחוד האירופי, בתוכנית הורייזן, נענה לבקשת הרשות וביצע דחיה במועדי הגשת הבקשות למענקים בתכניות האירופאיות המובילות
מערכת ice | 
דרור בין (צילום חנה טייב)
רשות החדשנות תשיק ערוץ מענקים מהיר בהיקף ראשוני של 100 מיליון שקל להשקעה בכ-100 חברות הזנק: הרשות תפעיל ערוץ מענקים מהיר לטובת חברות סטארט אפ ישראליות בעלות נכסים משמעותיים ו-Runway קצר, לחברות המתמודדות עם קושי בגיוס סבב הון לגישור ממשקיעיהן הקיימים בעת הלחימה. 
היקף ההשקעה הכולל את המצ'ינג של המשקיעים הפרטיים צפוי להיות מעל 200 מליון ש"ח. הערוץ, שיפעל במסגרת מסלול קרן המו"פ, מיועד לחברות ישראליות, הזקוקות למזומנים נוספים על מנת לצלוח את תקופת הלחימה וייסע להן להאריך את ה- Runway (אופק שרידות - התקופה שנשארה להן עד ניצול מלא של יתרות המזומנים שלהן) שלהן. הבדיקה תהיה מהירה והתשובות תינתנה בתוך זמן קצר. ההגשה תחל בתחילת נובמבר  2023.
אופיר אקוניס, שר החדשנות המדע והטכנולוגיה: ״כמו כל המשק הישראלי גם תעשיית ההייטק שלנו - נפגעה משמועתית. בעת הזאת, כולם מגוייסים בתחומי אחריותם ובתוכם משרד המדע ורשות החדשנות. מדיניות תמיכה מהירה שלנו, עם משרד האוצר, תמנע פגיעה קריטית ביצוא, בתוצר ובהכנסותיהם של מאות האלפים שעובדים ומועסקים בתעשיות ההייטק. המדיניות הזאת תהיה נדבך מרכזי ביכולתה של כלכלת ישראל וקטר הצמיחה שלה, לחזור למסלול צמיחה מהירה בסופה של המלחמה״.

מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין: "ענף ההיי טק, המתמודד במהלך השנה האחרונה עם ירידה בהיקף ההשקעות, מושפע גם הוא ממצב הלחימה וההשפעה ניכרת באופן משמעותי יותר בחברות הזנק אשר זקוקות בדחיפות למימון דווקא בתקופה קשה, בה יש קושי לבצע גיוס סבבי גישור. אנו מחויבים להמשיך ולתת לחברות בענף רשת ביטחון מספקת כדי שההיי טק הישראלי יצליח להתעצם ביום שאחרי. מטרת המענק ושורת ההקלות היא לספק מימון גישור להתמודדות עם האתגרים שמציב מצב החירום. רשות החדשנות מחויבת לטפח חדשנות וצמיחה כלכלית ותמשיך לעקוב מקרוב אחר תמונת המצב כדי לתכנן צעדים נוספים, המהלך נועד להוות מכפיל כוח ליוזמות הברוכות של משקיעים מהארץ ומחו"ל לתמוך בחברות מצוינות אשר מצויות במצוקה זמנית בשל מצב הלחימה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה