דיגיטל וטק

אינטל משיקה מעבד שולחני מהדור ה-14 שפותח בהובלת צוותים ישראלים

אינטל משיקה את K14900, "רפטור לייק ריפרש" הכולל 24 ליבות ו-32 Threads ומגיע לתדר שיא של GHz6. שיפרה את מעבד המיינסטרים בסדרה החדשה, ה-i7-14700K  והוסיפה לו 4 ליבות, מה שהופך אותו למעבד עם הביצועים הטוב ביותר של i7  
מערכת ice | 
אינטל בבשורה לעובדים (צילום unsplash)
אינטל משיקה את הדור חדש של משפחת מעבדי הדגל שלה לדסקטופ - Intel Core  דור ה-14, המכונים "רפטור לייק ריפרש", שפותחו בהובלת הצוותים בישראל, וכוללים מספר שיפורים טכנולוגיים עבור המשתמשים. המוביל בסדרה הוא ה- Intel Core i9-14900K, שכולל ליבות ביצועים מהירות יותר בתדר גבוה יותר לביצועים ומגיע עם 24 ליבות, 32 Threads ותדר שיא של GHz6. לפי אינטל מדובר במעבד השולחני המהיר ביותר בשוק כיום.
משפחת המעבדים החדשה שאינטל משיקה כוללת שישה מעבדים תחת קו מוצרים חדש הכולל את גרסאות K ו-KF  של i9-14900K/i7-14700K/i5-14600K של אינטל. ה-Intel Core i7-14700K בסדרה החדשה מגיע עם 20 ליבות ו-28 Threads, ארבע ליבות יעילות (E-cores) נוספות לעומת הדור הקודם. כמות ואיכות הליבות במעבדי i7-14700K  הנוכחיים הופכת אותם למעבדי i7 עם ביצועי ריבוי ליבות (multi-threaded) הטובים ביותר אי פעם.

בנוסף לשיפורי התדירות וכמות הליבות, אינטל מציעה שתי טכנולוגיות חדשות. הראשונה Intel Application Performance Optimization – APO-  המאפשרת אופטימיזציית ביצועי יישומים עבור מעבדים נבחרים, בייחוד עבור יישומי משחקים. היא מהווה חלק מפלטפורמה גדולה יותר של אינטל בשם Dynamic Tuning Technology (DTT)  שמטרתה לשפר את מידת היעילות של ה-CPU בניהול משימות שונות.

צילום: INTEL
באינטל מציינים כי בתור התחלה תוכנה זו תהיה זמינה בדגמים מסוימים של מעבדי הדור ה-14 השולחניים החדשים של אינטל, עם תוכניות להרחיב אותה לדגמים אחרים בעתיד.
הטכנולוגיה החדשה השניה שמשיקה אינטל נקראת XTU AI Assist והיא מציעה אוברקלוקינג המבוסס על דגמי AI עבור מעבדים נבחרים על ידי כך שהיא קובעת את ערכי האוברקלוקינג האופטימליים עבור המעבד של המשתמש. עבור אוברקלוקינג של מתחילים, AI Assist יעזור למשתמשים לבסס טוב יותר את ערכי האוברקלוקינג האופטימליים עבור הגדרות שולחן העבודה שלהם, ועבור אוברקלוקרים מתקדמים יותר, הטכנולוגיה תספק נקודת התחלה מותאמת אישית יותר. ה- AI Assist תהיה זמינה רק במעבדי Intel Core i9-14900K/KF ובהמשך תשולב בשאר המעבדים.
"מאז והשקנו את ארכיטקטורת הביצועים ההיברידית, אינטל מצליחה להעלות משמעותית את רף הביצועים במחשבי השולחן שלה מדור מדור. עם מעבדי Intel Core מהדור החדש, אנו אינטל מאפשרת למשתמשים לקבל את חווית השולחן הטובה ביותר הזמינה בשוק היום", ציין רוג'ר צ'נדלר, סגן נשיא ומנהל כללי שלEnthusiast PC and Workstation, Client Computing Group  באינטל. המעבדים החדשים יהיו תואמים ללוחות אם מסדרות 600/700 וניתן יהיה למצוא אותם בחנויות החל מה-17 לאוקטובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה