דיגיטל וטק

רוצים לתרום וחוששים מהונאה? האתר שיבדוק שלא רימו אתכם

במקביל להתגייסות חסרת התקדים של הציבור הישראלי, רבים מנצלים את המצב לצורך ביצוע הונאות. בעזרת וחוקרים מחברות אבטחת מידע ומניעת הונאה, אתר חדש בודק האם הבקשה לתרומה שקיבלתם אמיתית או הונאה
מערכת ice | 
הונאה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מהרגע שהחלה מלחמת חרבות ברזל, הציבור בישראל הוכיח את עצמו בשנית והראה התירמות חסרת תקדים למען תושבי הדרום ואנשי כוחות הביטחון. מליוני שקלים נתרמו בעזרת בקשות לתרומה דרך ביט, פייבוקס ו-PayPal.
למרות תחושת האחדות ישנם גורמים שבחרו לנצל את המצב על מנת לבצע הונאות. מומחי אבטחה מידע הקימו יחדיו אתר חדש, שנעזר בטכנולוגיות זיהוי ההונאות של חברות הפינטק, כדי לוודא שהתרומה שלכם תגיע למקום הנכון.
האתר SafeDonate מאפשר להדביק את הקישור שקיבלתם לצורך ביצוע התרומה ולאחר בצלבה עם המאגר שלו תתקבל הודעה האם מדובר בתרומה לגורם מאומתת ובטוח או שמדובר במקרה חריג. 
במידה והלינק שהכנתם לא קיים במאגר של האתר תהיה אפשרות למלא טופס קצר, שייבדק על ידי צוות מתנדבים שיבדקו האם מדובר בהונאה ברשת.  למען השקיפות, הצוות המאמת של SafeDonate מוצג בצורה מלאה בתחתית עמוד הבית, עם קישורים לעמודי הלינקדאין של כל החברים בצוות.
מייסדי האתר כמובן לא יכולים לפרט על הדרכים בהן הם מאמתים את הלינקים, אבל נמסר כי נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור הונאות לצד לא מעט עבודה אנושית. תהליך האימות המלא של הקישור יכול להתבצע תוך כמה שעות עד יממה, אך הצוות מתעדף את הפניות לפי מידת הדחיפות.
בכירה בחברה מסרה כי: "אחד מהמאפיינים של המדינה הזאת היא שכולם יודעים להירתם בעתות מצוקה אחד בשביל השני. זה מה ששומר עליה כרגע ובעבר. לא היינו רוצים שהחוזקה הזאת תפסיק להתקיים. אנחנו לא רוצים לפגוע בתרומות ולכן אנחנו מגייסים חברי צוות לאימות מהיר יותר, כדי שתרומות דחופות יקבלו מענה מהיר יותר בתעדוף מותאם".
עוד הוסיפה ואמרה: "הייתי רוצה שיגבירו עירנות, וזה הטיפ שלי. כשמבקשים מכם לתרום כסף, אל תקלו בזה ראש. גם אם אתם תורמים 30 שקל, ברגע שיש 1,000 אנשים שעושים את זה, זה יצטבר לסכומים. אם אתם רוצים לדעת מה בטוח אתם מוזמנים להגיע לאתר שלנו ולבדוק. אם קיבלתם קישור לערוץ תשלום מסוים, ודאו שהכסף נכנס לחשבון של מי שביקש מכם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה