דיגיטל וטק

משפט גוגל: אפל רצתה לשלב מנוע חיפוש חלופי - וביטלה

במסגרת הדיונים במשפט נגד גוגל, נחשף כי אפל שקלה להחליף את גוגל במנוע חיפוש אחר, אך רק באופציית הגלישה הפרטית. בכיר באפל הכחיש שהחברה שקלה זאת בצורה חיובית ואכן לבסוף השינוי לא יצא לפועל
מערכת ice | 
אפל (צילום shutterstock)
בימים אלו מתנהלים דיונים במסגרת התביעה של ארה"ב את גוגל, ובבלומברג חושפים היום כי חברת אפל שקלה לשלב מנוע חיפוש חדש שיחליף את גוגל, אך רק במסגרת הגלישה הפרטית בספארי. לאחר דיונים, אפל החליטה שלא להתקדם עם העסקה הזו.
הידיעה נחשפה במהלך חשיפת תמלילי עדות שמסרו מנכ"ל מנוע החיפוש המדובר, DuckDuckGo, גבריאל ויינברג ובכיר בחברת אפל, ג'ון ג'יאננדריה. ויינברג העיד כי התקיימו כ-20 התקשרויות בעלות אופי משתנה בין הצדדים בשנים 2018-2019. ויינברג מספר כי היה בטוח שפעולת השילוב תצא לדרך, אך זה לא קרה.
הבכיר ג'יאננדריה מצידו טען כי לא היה מודע לכך שאפל שוקלת את המהלך, ובמייל פנימי משנת 2019 אף טען כי מדובר ברעיון לא כדאי. הסיבה לכך היא העובדה שאין הוכחה לכך שבחירה במנוע החיפוש הספציפי הזה תאפשר פרטיות רחבה יותר, ועל כן אין טעם בשינוי. 
נזכיר כי בתחילת השבוע עלה מנכ"ל מיקרוסופט לדוכן העדים, והדיון בעניינו עסק בעיקר ביעילות מנוע החיפוש בינג לעומת גוגל. המנכ"ל סאטיה נאדלה עלה לדוכן והסביר שבינג לא היה צריך לנגוס בנתח שוק עצום כדי להיות עסק רווחי עבור מיקרוסופט. 
 
השאלות של סברט התמקדו בעיקר בעסקת מיליארד הדולר של גוגל להיות ספקית החיפוש הבלעדית במכשירי אפל ומהן ההשלכות האפשריות עבור מיקרוסופט אם תהיה לה את העסקה הזו במקום. "זה יהיה משנה משחק", אמר נאדלה, והוסיף שמיקרוסופט מוכנה לתת לאפל את כל היתרונות הכלכליים של העסקה אם אפל תעבור לבינג - ואמר שהוא מוכן להפסיד עד 15 מיליארד דולר בשנה בתהליך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה