דיגיטל וטק

בינה יקרה: חולמים להיות מפתחי AI? זה יעלה לכם 20 אלף שקל

קמפוס הטכניון בתל אביב יציע תוכנית לימודים מעשית ראשונה מסוגה לתחום הנחשק, שהפכה לשם דבר בתעשיית ההיי טק. היא מיועדת למהנדסים ולבעלי תואר אקדמי מתמטי. בתפריט: 7 חודשים, 2 מפגשים בשבוע, מיני קורס פייתון, התנסות בלמידת מכונה ופרויקטים המבוססים על בעיות מהעולם האמיתי. אז איך נרשמים? 
מערכת ice | 
בינה מלאכותית אילוסטרציה (צילום unsplash, pixabay)
הטכניון לימודי המשך מציג תכנית לימודים מעשית ראשונה מסוגה בישראל להכשרת מפתחי בינה מלאכותית (AI). התכנית החדשה, המיועדת למהנדסים או בעלי תואר מדעי עם רקע מתמטי ותכנותי המעוניינים לעבוד בתפקידי Data Scientist,  ML Developerו-Deep Learning Developer, צפויה להיפתח במהלך חודש נובמבר הקרוב בקמפוס הטכניון בשרונה בתל אביב.
למידת מכונה הכתה גלים בעשורים האחרונים והפכה לקטר מרכזי בהתפתחות הטכנולוגית עם השפעה מרחיקת לכת בהיבטים רבים. למידת מכונה, ובתוכה ההתפתחות ב-Deep Learning, שינתה את הרגלי הצריכה, הצפייה וההאזנה, ומאפשרת להתמודד עם כמויות מידע עצומות, באופן ששינה לחלוטין את איסוף המידע וניתוחו בקרב חברות וגם בקרב צבאות ומדינות. בשנים האחרונות התקדמות זו משנה מהיסוד את שוק העבודה עם כניסה של יכולות גנרטיביות.
כיום, מרבית השירותים והיישומים דורשים היבטים של AI כיכולות תומכות או כלב הפיתוח. לכן, הדרישה למהנדסים עם יכולות פיתוח בעולמות התוכן האלו היא בשיאה והביקוש גדול מההיצע. בנוסף, לא קיימות כיום בישראל מסגרות לימוד מקצועיות ואקדמיות שיודעות לרדת לשורש העניין ברמה המקצועית הדרושה. תכנית ההכשרה למפתחות ומפתחי AI של הטכניון לימודי המשך שעלותה עומדת על 20,040 שקל, נועדה לספק ידע עיוני עשיר לצד ידע מעשי נרחב הכולל תרגולים ופרויקטים.

תרגול רב על כל נושא נלמד. תוכנית לימודי הבינה המלאכותית בטכניון (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)
התכנית תעניק למשתתפיה את השילוב בין הנדסת אלגוריתמים לידע בעולמות ה-Data, למידה חישובית ועמוקה ויצירת מערכות לעיבוד מידע ב-Scale. הלימודים מתמקדים בנושאי ראייה ממוחשבת CV ועיבוד שפה טבעית NLP, ויכשירו את המשתתפים לבצע תהליכים משמעותיים ומעמיקים בפיתוח AI: הגדרת ארכיטקטורה, בחירת אבני בניין ואלגוריתמים ומימוש וולידציה. משך התכנית כ-7 חודשים עם שני מפגשים בשבוע, אחד בקמפוס ואחד בלמידה מקוונת מרחוק.
  
על מנת להכין את בוגרות ובוגרי התכנית באופן המיטבי ביותר לתפקיד, שיטת הלימוד תכלול תרגול רב על כל נושא נלמד. התכנית מבוססת על מיומנויות בסיס (מיני קורס יסודות מתמטיים ומיני קורס פייתון), Machine Learning, Deep Learning ו-NLP וכוללת מגוון מטלות, שיעורי בית ופרויקטים מורכבים לאורך הקורס המבוססים על בחירת בעיות מהעולם האמיתי. כלל הפרויקטים מבוצעים בליווי והנחיית הצוות האקדמי, עד להבנה מעמיקה של התהליך. הפרויקטים הסופיים יבוצעו בשימוש ב-Deep Learning עם דגש על מידע ויזואלי או שפתי. 
המנהל האקדמי של הקורס הוא רועי אביטל, מומחה בכיר ל-AI עם ידע תיאורטי ופרקטי עשירים וניסיון מוכח בהדרכה. בין תפקידיו מדריך אביטל בתעשייה האווירית והוא יועץ בכיר בתחומי ה-Signal, Optimization, Computer Vision, DL, Image Processing & ML. אביטל בעל רקע עשיר של תפקידי ניהול קבוצות AI ותפקידי CTO במספר חברות סטארט-אפ. בעל תואר שני בהנדסת חשמל ומחשבים מהטכניון. רועי אביטל מוביל את קביעת מבנה הקורס, הנושאים, שיטות הלימוד והעברת נושאי הליבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה