דיגיטל וטק

פרויקט המיליארדים של אלקטרה: זה המכרז בו זכתה הקבוצה

קבוצת אלקטרה זכתה במכרז להקמת והפעלת מתקן לייבוש בוצה תמורת 1.75 מיליארד שקלים למשך תקופה כוללת של 24 שנים. הפרויקט יקום תוך ארבע שנים ויופעל במתכונת של מימון, הקמה ותפעול בזכיינות
מערכת ice |  3
איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה. ברקע הדמיה של מתקן אלקטרה לייבוש בוצה (צילום טל גבעוני, באדיבות אלקטרה)

זכייה אסטרטגית לקבוצת אלקטרה בתחום הגרינטק: הקבוצה זכתה במכרז להקמת והפעלת מתקן לייבוש בוצה תמורת סכום של 1.75 מיליארד שקלים למשך תקופה כוללת של 24 שנים. הפרויקט יקום תוך ארבע שנים ויופעל במתכונת של מימון, הקמה ותפעול בזכיינות. מדובר במתקן ראשון מסוגו בארץ לייבוש בוצה המופעל בגז טבעי וצפוי לייבש כ-400 טון בוצה מדי יום במכון לטיהור שפכים במרכז המקרים איגודן בראשון לציון.

המתקן ייבנה בשטח של 11 מ"ר בנוי ברוטו ויכלול כ-4 מכונות ייבוש, המבוססות על טכנולוגיית סרט ייבוש ומיוצרות על ידי חברת אנדרייז האוסטרית. המתקן צפוי להקטין משמעותית את הזיהום והטיפול בתוצרי המתקן לטיהור שפכים, החברה תפזר את הבוצה היבשה לחקלאות. זכייה זו מצטרפת לזכיות קודמות של אלקטרה בתחום הגרינטק, במסגרתן הקימה מערכות פניאומטיות מתקדמות לאיסוף ופינוי אשפה וללא מגע יד אדם בפרויקטים ברובע צפון מערב תל אביב, בשכונה החדשה שנבנית בשדה דוב, ברמה"ש וביהוד מונסון.

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה מסר: "הזכייה במכרז מהווה דוגמא נוספת המעידה על יכולותיה המגוונות של קבוצת אלקטרה לממן, להקים ולהפעיל פרויקטים פורצי דרך גם בתחומי הגרינטק, לרבות איכות הסביבה ואנרגיה מתחדשת. פרויקטי ה-BOT מביאים לידי ביטוי בצורה המיטבית ביותר, את המגוון המלא של יכולותיה של אלקטרה, החל משלב הייזום ויצירת שותפויות אסטרטגיות עם חברות בעלות טכנולוגיה מתקדמת, דרל המימון, ההקמה ועד לאספקת שירותי תפעול, תחזוקה וניהול ארוך טווח".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קבוצת הפרוגרסיבה...
    רני 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם יודעים להוציא בוצה מהירקון?
    סגור
  • 2.
    הם יודעים להוציא גם בוצה מהמנוע ? (ל"ת)
    מכונאי 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    11 מ'ר
    אפי בראל 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטוח 11 מ''ר? אם זה שטח יקר יחסית....
    סגור