דיגיטל וטק

המלחמה על חוק הפורנו בטקסס: בית המשפט פסק נגד המדינה

בית משפט מחוזי בארה"ב קיבל עתירה נגד החוק שהעבירה טקסס, שמחייב אימות זהותי לפני כניסה לאתרי פורנו. המדינה מתכוננת לערעור ובינתיים אתרי הפורנו מברכים, "ניצחון ענק וחשוב נגד התופעה הגואה של הצנזורה באינטרנט"
מערכת ice | 
עירום (צילום shutterstock)
יום לפני שנכנס לתוקף החוק בטקסס המחייב אימות גיל עם תעודת זהות דיגיטלית, כדי לגשת לאתרי אינטרנט למבוגרים, בית המשפט קיבל את העתירה נגדו, והתובעת הכללית של המדינה, אנג'לה קולמנרו, נחסמה מלאכוף את החוק.
השופט המחוזי בארה"ב דיוויד אלן עזרא העניק צו מניעה ראשוני לחוק, לאחר שקואליציית הדיבור החופשי (FSC) הצטרפה לכוכבי הפורנו ואתרים כמו Pornhub, ועתרה נגד החוק. אתמול (חמישי), הם שכנעו את השופט שחוק הפורנו של טקסס מפר את התיקון הראשון וכי יהיה לו "אפקט מצמרר על דיבור מוגן משפטית", אמר FSC בהודעה לעיתונות.
"זהו ניצחון ענק וחשוב נגד התופעה הגואה של הצנזורה באינטרנט", אמרה אליסון בודן, מנכ"לית FSC. "מההתחלה טענו שחוק טקסס ודומיו, הם גם מסוכנים וגם לא חוקתיים. אנו שמחים שבית המשפט הסכים עם השקפתנו כי המטרה האמיתית של [החוק] אינה להגן על צעירים, אלא למנוע מטקסנים ליהנות מביטוי מוגן בתיקון הראשון. ההגנה של המדינה על החוק לא התבססה על מדע או טכנולוגיה, אלא על אידיאולוגיה ופוליטיקה".

כעת, טקסס תצטרך להמתין עד שהערעור על העתירה שהתקבלה, ידון.
דובר חברת Aylo, שתחתיה פועל Pornhub אמר לאתר arstechnica, "אנו מרוצים מהחלטת בית המשפט היום, המאששת את עמדתנו לפיה חוק אימות הגיל המיושם בטקסס אינו חוקתי. תמכנו בפומבי באימות גיל חובה של צופים בתוכן למבוגרים בלבד במשך שנים, אך כל שיטה לאימות גיל חייבת לשמור על פרטיות ובטיחות המשתמש.
"הפתרון היחיד שהופך את האינטרנט לבטוח יותר, שומר על פרטיות המשתמש ועומד למנוע גישה של ילדים לתוכן שאינו מתאים לגיל הוא ביצוע אימות גיל ברמת המכשיר", אמר הדובר של איילו. 
לפי FSC, בנוסף לחששות של חופש הביטוי, היה צורך לחסום את החוק מכיוון שהוא היה חושף את הצרכנים ל"סיכוני פרטיות משמעותיים" על ידי אילוץ מבקרים באתרים  למבוגרים להציג תעודות זהות דיגיטליות.
Pornhub מוחה על חוקים דומים בלואיזיאנה ואף נקטה בצעד בלתי צפוי של חסימת גישה לאתר שלה כאשר יוטה, מיסיסיפי ווירג'יניה העבירו חוקים לאימות גיל. מוקדם יותר השנה, פורנהוב פרסמה הצהרה ארוכה בטוויטר, והסבירה כי המטרה של הפקידים האמריקאים למנוע גישה של ילדים לתוכן למבוגרים היא "נהדרת", אולם הדרך שבה "נבחרי ציבור רבים בחרו ליישם את החוקים הללו היא אקראית ומסוכנת."
כשקיבל את העתירה כתב השופט המחוזי כי "למדינה יש מטרה לגיטימית להגן על ילדים מפני תוכן מיני בוטה באינטרנט", אך זה "אינו שולל את המשימה של בית המשפט הזה להבטיח שהחוקים שהועברו תואמים את דוקטרינת התיקון הראשון שנקבעה." בנוסף, השופט עזרא הסכים עם FSC ו-Pornhub שטקסס תוכל להשיג את מטרתה להגן על ילדים מתוכן למבוגרים באמצעים אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה