דיגיטל וטק

הרובוט הישראלי שמפיג את הבדידות לקשישים גייס 25 מיליון דולר

הרובוט החברתי של אינטואישין רובוטיקס סיים סבב גיוס של 25 מיליון דולר מטויוטה ומשקיעים נוספים. מסייע להפיג בדידות לבני הגיל השלישי. ארגונים ממשלתיים בארה"ב כבר קונים את המוצר המוריד בדידות באופן מובהק ל–95% מהמשתמשים

מערכת ice | 
דור סקולר אינטואישין רובוטיקס (צילום Intuition Robotics)
אינטואישן רובוטיקס הודיעה היום על סיום השלב הראשון בסבב גיוס C בסך של 25 מיליון דולר, בהובלת Woven Capital, קרן ה-Growth של טויוטה, ובהשתתפות Toyota Ventures, OurCrowd, Western Technology Investment ומשקיעים נוספים.
עד כה גייסה החברה 58 מיליון דולר והגיוס הנוכחי מעלה את סך הגיוסים הכולל ל-83 מיליון דולר. הגיוס יסייע לחברה להתמודד עם הביקוש הגובר ל-ElliQ, הרובוט החברתי המבוסס על בינה מלאכותית שפיתחה עבור בני הדור השלישי הסובלים מבדידות, מטעם ארגונים ממשלתיים בארצות הברית וארגוני בריאות.
המודל העסקי של אינטואישן רובוטיקס מבוסס על ארגונים, אך הרובוט זמין למכירה לכל אחד בארה"ב באמצעות האתר ElliQ. מחיר הרובוט מורכב מתשלום חד פעמי של 250$ ועוד 30-40$ מדי חודש, בהתאם לתכנית. החברה מתכננת מכירה בשווקים נוספים בעולם בעתיד, ובראשם יפן.
לפי מחקרים, הבדידות היא מגפה שעלולה לגרום לנזק רציני לבריאות האדם. מערכת הבריאות בארצות הברית מחפשת פתרונות לבעיית הבדידות ההולכת וגוברת, ובחודשים האחרונים הוצעה חקיקה חדשה לגיבוש מדיניות לקידום חיבור חברתי והתמודדות עם העלייה בשיעור הבדידות באוכלוסייה.
אינטואישן רובוטיקס פרצה דרך עם ElliQ, רובוט חברתי המבוסס בינה מלאכותית אשר נועד לשפר את חיי בני הדור השלישי על ידי הורדת הבדידות ועידוד לחיים עצמאיים, אקטיביים ובריאים. ElliQ הוכיח בצורה עקבית ולאורך זמן את היכולת שלו לייצר engagement בקרב המשתמשים ולשפר את חייהם באמצעות ההצעות הפרואקטיביות שלו לפעילויות ויכולות שיחתיות מתקדמות. ElliQ מהווה חברה ותמיכה למבוגרים בעזרת check-ins יומיומיים, הנעה לפעילויות קוגניטיביות ופיזיות, חיבור למשפחה וחברים, ועוד, באמצעות ממשק פשוט ואינטואיטיבי.
"אינטואישן רובוטיקס מקדמת את עתיד הניידות עבור אוכלוסיות בגיל הזקנה על ידי חיבור אנושי וגישה למוצרים ושירותים שאין להם נגישות פשוטה אליה," אומרת ניקול לבלנק, שותפה ב-Woven Capital אשר גם הצטרפה לדירקטוריון החברה. "החברה פורצת דרך ומספקת פתרון ייחודי שעבר תיקוף, מספק תוצאות משמעותיות, והכל - תוך שמירה על מסגרת חברתית חזקה. כל אלה הם בדיוק הערכים שמאחורי עתיד הניידות שטויוטה מגשימה, ובכך מתאימה אינטואישן רובוטיקס באופן טבעי ל-Woven Capital."
סבב הגיוס הנוכחי בא לאחר השקה מסחרית מוצלחת עם ארגונים ממשלתיים ברחבי ארה"ב, אשר קונים את המוצר עבור הלקוחות אותם הם משרתים, וביניהם מדינת ניו יורק, מחוז ברוארד בפלורידה, ומחוזות נוספים בוושינגטון ובקליפורניה. במדינת ניו יורק, המוצר הוכיח רמות engagement חסרות תקדים עם ממוצע של למעלה מ-30 אינטראקציות ביום עם ElliQ, ונמצא כי הוא מוריד בדידות באופן מובהק ל–95% מהמשתמשים.
ההתקדמויות האחרונות בבינה מלאכותית גנרטיבית ו-(Large Language Models (LLM איפשרו לאינטואישין רובוטיקס להעצים את חווית השיחה עם ElliQ. על ידי השימוש בטכנולוגיות אלה, ElliQ העמיקה את יכולות השיחה שלה, ואפשרה התפתחות של מערכת יחסים עוד יותר עמוקה להתפתח בין ElliQ למשתמש. החברה פיתחה טכנולוגיה הבוחרת את התחומים שבהם יתווספו LLM לחוויות, כגון ציור עם ElliQ באמצעות השימוש ב-DALLE2, הרחבה של שיחות מתוסרטות, והבנה עמוקה יותר של הקונטקסט, תוך שליטה אלגוריתמית בעומק החוויה.
דור סקולר, המנכ"ל והמייסד של אינטואישין רובוטיקס: "ראינו את ההשפעה הישירה שיש לבדידות על הקהילה המבוגרת שלנו, אך ראינו גם את התוצאות החיוביות שיש לטכנולוגיה ולבינה מלאכותית על אוכלוסיית המבוגרים. מעבר לתוצאות החדשניות שבהפחתת הבדידות - ElliQ גם משפיעה בצורה ישירה על הבריאות, הרווחה ושינוי התנהגות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה