דיגיטל וטק

המהלך שנפל: תפנית מפתיעה בעסקת הענק של ענף הפודטק

לאחר שפורסם בחודש שעבר שחברת וילק וחברת ביו דבש חתמו על מזכר הבנות על מנת לקדם מיזוג בין שתי החברות, היום פורסם כי המשא ומתן בין שתי החברות עלה על שרטון 
מערכת ice | 
צילום PEXELS
כזכור, בחודש שעבר פורסם כי חברת הפודטק וילק אשר מפתחת רכיבי חלב פרה וחלב אם מתורבתים הביעה רצון להתמגז עם חברת ביו דבש העוסקת בפיתוח ויצור דבש מתורבת. אך, חודש לאחר המשא ומתן בין השתיים התקדם עד לכדי חתימת מזכר הבנות, לאחרונה פורסם כי בעקבות קשיים שעלו הוחלט לבטל את המהלך.   
על פי המסמך שחתמו שתי החברות סוכם כי חברת ביו דבש טכנולוגיות עתידה להפוך לחברה בת בבעלות מלאה של וילק ובתמורה תקבל הקצאת מניות של החברה. זאת ביחס החלפה שיקבע בהתאם לממוצע שווי שוק של וילק ושל ביו דבש בבורסה ב-30 הימים שקדמו לחתימה על מזכר ההבנות, כאשר משווי השוק של ביו דבש ינוכו לפחות 4 מיליון שקל, בגין ה"שלד הבורסאי", וכן הפחתה של כמות המזומנים שתיוותר בביו דבש טכנולוגיות במועד השלמת העסקה.
בקרב אנשי חברת וילק הייתה שאיפה שהמיזוג עם ביו דבש יזרז את הפיתוח של החלב המתורבת, בזכות הטכנולוגיות והידע של שתי החברות שישולבו ויאפשרו ליצור מוצר מוגמר באופן מיטבי. בנוסף, בוילק במיזוג נתיב שיעזור לממן את המשך הפיתוח, בין היתר באמצעות יצירת דבש מתורבת שישווק ותמכר בשוק, בתוך תקופה קצרה.
כפי שזכור, באפריל האחרון חתמה וילק על הסכם השקעה עם זרוע הסיכון של חברת דנונה, חברת טרה ומשקיעים פרטיים נוספים, לפיו ישקיעו המשקיעים 12.4 מיליון שקל בתמורה ל-20% ממניות וילק לאחר ההקצאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה