דיגיטל וטק

אזהרה חמורה לציבור: עוקץ על חשבון האתרים הממשלתיים

התופעה של הפישינג דרך אתרים המתחזים לאתרים ממשלתיים מתרחבת. מערך הדיגיטל הלאומי מזהיר: כך תדעו שאתם לא נופלים בפח
מערכת ice | 
אבטחה (צילום shutterstock)

מערך הדיגיטל הלאומי מעדכן היום (חמישי) את הציבור כי זוהו לאחרונה מספר ניסיונות חיקוי של אתרי הממשלה, למטרות פישינג (דיוג), על מנת לגנוב פרטים אישיים של אזרחים.

האתרים המתחזים נראים כמו אתרי הממשלה השימושיים כגון של רשות המסים, משרד הפנים, משרד התחבורה, הבריאות ועוד. וכתובת האתרים הללו דומה אך לא זהה לכתובת האמיתית. המערך ממליץ לנהוג במשנה זהירות, ולוודא שכל הודעה הכוללת קישור לאתר ממשלתי אכן מובילה לאתר הנכון, אך ורק עם הסיומת gov.il.
 



על מנת להיות בטוחים שאתם מבצעים פעולה באתר ממשלתי ולא באתר מתחזה, חפשו במנוע החיפוש - gov.il או my.gov.il. "אזור אישי ממשלתי", התחברו לחשבון האישי שלכם, ובצעו את הפעולה הרצויה.

לפני כחודש הביטוח הלאומי שיגר אזהרה לזקוקים לשירותו, כי קיים ניסיון עוקץ על חשבון המוסד לביטוח לאומי, כאשר מתקבלות הודעות פישינג במכשירים הסלולריים של לא מעט ישראלים. איך יודעים שלא מדובר בהודעות אמיתיות אלא בפישינג? שני סימנים שחשוב לזכור: הראשון הוא, שהביטוח הלאומי לעולם לא יבקש מכם למלא פרטי כרטיס אשראי בקישור המצורף להודעה. השני הוא, במסרונים ששולח הביטוח הלאומי, הקישור המצורף מסתיים תמיד עם הסיומת הממשלתית gov.il, ולא בסיומת מסחרית כמו com, co.il, org וכו'.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה