דיגיטל וטק

קק"ל מצטיינת בתחום ה-AI: זה הפרס העולמי בו זכתה

קרן קיימת לישראל זכתה לאחרונה בפרס העולמי SAG על הצטיינות בשימוש במערכת הניהול הגאוגרפית GIS. בזכות מערכת זו הצליחה לשכלל את מנהלת היערות והשטחים הפתוחים למגוון מטרות חברתיות וסביבתיות, ובמקביל, השימוש המוגבר בפלטפורמה אפשר לה לקדם פרויקטים בתחומי סביבה, חקלאות, מים, חינוך ועוד
מערכת ice | 
הזכייה של קקל (צילום קרן קיימת לישראל)
בשנתיים האחרונות, קק"ל האיצה את השימוש בפלטפורמת ה-GIS. מדובר במערכת מידע גיאוגרפית, אשר מספקת את התשתית לניהול משאבי יער, קרקע ומים. היחידה מספקת כלים, שירות, ומידע לכלל הארגון ולגורמי חוץ לצרכי תכנון, ניהול, קבלת החלטות, פיקוח, טיפול במצבי חירום ועוד. המערכת כוללת מסד נתונים אירגוני, כלי עדכון וניתוח ויישומים מגוונים לניהול וקליטת מידע בשטח. לאור השימוש הנרחב של הארגון בשילוב הטכנולוגיה, לאחרונה זכתה בפרס העולמי היוקרתי SAG.
השימוש במערכת זו מתבטא בין היתר בעבודתם של היערנים בדיווח על מפגעים הנמצאים ביער, ובקרוב- באמצעות אפליקציה מתקדמת, גם מטיילים הפוקדים את היערות יוכלו לבצע דיווח מפגעים. בנוסף, פותח אלגוריתם מיוחד, באמצעות AI (בינה מלאכותית) אשר מאפשר לבצע סקירת בריאות היער. האלגוריתם מנתח תמונות של היער בתקופה של 20 השנים האחרונות ומבצע השוואה מורכבת, בין השאר לדוגמה של צבעי הפיקסלים: על פי השינוי בצבעים התוכנה יודעת לזהות מגמות הנוגעות לבריאותם של העצים והיער שיכול להתבטא בחוסר במים, פעילות מוגברת של מזיקים וכדומה.
כמו כן, מאז כניסת מערכת ה GIS לקק"ל השתפרה היכולת לנהל את שטחי השריפות, להסיק מסקנות מחקריות עבור טיפול עתידי ולהמליץ לגורמי המקצוע כיצד ניתן להיערך לבאות. בנוסף, פותח אינדקס סיכון שריפות המשמש את אנשי השטח להעריך את רמת הסיכון להתפרצות שריפה ולהיערך ברמה שבועית.
כאמור, על פעילות זאת קק"ל זכתה בפרס SAG העולמי על השימוש הייחודי בתוכנת מערכת מידע גאוגרפית בכנס המשתמשים העולמי של ESRI המובילה בעולם את פלטפורמת ה GIS. הפרס הוענק בסן דייגו, ארה"ב, בכנס  בו לקחו חלק כ- 19,000 איש ואישה מכל העולם, ובו זכתה קרן קימת לישראל. את הפרס קיבלו נציגי קק"ל בכנס: מר יוסי שחר, רכז ממ"ג באגף התכנון בקק"ל, ומר דן בן עמרם, מומחה GIS באגף מערכות מידע בקק"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה