דיגיטל וטק

אפל תשלם פיצויים ללקוחות אייפון על האטת המכשירים המכוונת

אפל תשלם ל-300 מיליון לקוחות שהחזיקו במכשירי אייפון ישנים פיצויים בסך חצי מיליארד דולר (65 דולר לכל אחד) אחרי פשרה שהושגה בתביעה ייצוגית, לפיה נטען כי החברה האטה בכוונה את מכשירי הסמארטפון הישנים
מערכת ice |  1
אייפון (צילום pexels)
כל מי שמחזיק בסמארטפון מסוג אייפון מכיר את התופעה שלאחר זמן ממושך בו הוא משתמש בו, המכשיר מתחיל להיות איטי מאוד, מה שמצריך אותנו ברוב הפעמים להתחדש באייפון חדש.
לתביעה הייצוגית שהוגשה ב-2017 בבית המשפט בקליפורניה נגד החברה על סך של חצי מיליארד דולר הגיעה כעת הפשרה, לפיה נטען כי אפל אכן פגעה בכוונה בביצועים של דגמי אייפון ישנים יותר. במסגרת הסכם הפשרה נקבע כי אפל תשלם לכל אחד מהנפגעים (300 מיליון לקוחות) 65 דולר, בסכום כולל של כחצי מיליארד דולר. כך על פי דיווחים בארצות הברית.

למעשה, הסכם הפשרה הגיעה עוד ב-2020, אך אחד מהתובעים לא הסכים לה, ולכן המשפט נדחה עד עכשיו. תחילה, אפל הכחישה את הדברים, אך מאוחר יותר היא שיגרה התנצלות ועדכנה את התוכנה שלה. נוסף על כך, החברה הציעה סוללות חלופיות ללקוחות שנפגעו מכך, שממש לא התרצו והמשיכו בתביעה.
למרות זאת, החברה המשיכה להכחיש כי זה נעשה במכוון על מנת שהלקוחות יתחדשו במכשירים חדשים, אלא טענה מצידה כי ההאטה המכוונת של מכשירי האייפול הישנים מסוג אייפון 6, 6 פלוס, 6S, 6S פלוס, אייפון SE, אייפון 7 ו-7 פלוס עם מערכת ההפעלה iOS 11.2 נועדה כדי להגן על המכשירים הללו מפני כיבוי אוטומטי במקרים בהם הוא במצב שינה, מתקרר למעלות נמוכות מדי או נמצא במתח נמוך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל מי שיש לו את האיפון המוזכר יקבל פיצוי?
    בעל איפון 6s 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך זה עובד??
    סגור