דיגיטל וטק

מיקרוסופט ניצחה בענק את התחזיות - אז למה המניה צנחה?

מיקרוסופט פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה - כאשר ההכנסות זינקו ב-8% לגובה של 56.19 מיליארד דולר וניצחו את התחזיות עם רווח נקי של 20.08 מיליארד דולר, אז למה בכל זאת המניה התרסקה ב-3.76% במסחר המאוחר?
מערכת ice |  1
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
עכשיו אפשר להכריז באופן רשמי - ההימור של ענקית התוכנה, המחשבים והאלקטרוניקה האמריקאית, מיקרוסופט, על הבינה המלאכותית, הצליח בענק, כאשר החברה פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה ובו הצליחה לעקוף בצורה משמעותית את תחזיות ההכנסות והרווח, כאשר ההכנסות זינקו ב-8% לגובה של 56.19 מיליארד דולר, זאת כאשר התחזיות המוקדמות נערכו להכנסות בגובה 55.47 מיליארד דולר.
במקביל, כפועל יוצא מכך, גם הרווח הנקי זינק ל-20.08 מיליארד דולר לעומת 16.7 מיליארד באותה תקופה בשנה שעברה, אך לא הכל ורוד, כאשר במקביל לנתונים המרשימים במיוחד שהכו את התחזיות, נרשמה גם האטה בקצב הצמיחה של פעילות הענן, שלמרות עלייה של 26%, רשמה רגרסיה בכל הנוגע לקצב הגידול בפעילות, מה שגם הצליח להלחיץ את המשקיעים, בעוד בנוסף, גם בהכנסות ממכירת מכשירים נרשמה נסיגה עם ירידה של כ-20%. 

כאמור, הדו"ח היה מוצלח למדי מבחינת מיקרוסופט, שעקפה בצורה משמעותית את התחזיות, אך בכל זאת היו מספר נקודות שהצליחו להלחיץ את המשקיעים, מה שהוביל, למרות ההצלחה המדוברת, לירידה משמעותית של 3.76% בשווי מניית מיקרוסופט במסחר המאוחר בארצות הברית בדרך לשווי של 337.80 דולר למניה - צניחה של 13.18 דולר.
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, אמר לאחר פרסום הדו"חות: "נמשיך להתמקד בהובלת מעבר לקוחות לפלטפורמת הבינה המלאכותית תוך עזרה והנגשת השימוש בענן של מיקרוסופט על מנת להפיק את המקסימום מההוצאות הדיגיטליות והנעת המינוף התפעולי שלנו. השורה התחתונה היא - כן, אנחנו חוגגים, הציפייה שלנו הייתה לזכות בנתח שוק גדול יותר שיאפשר לנו להוריד את העלות ללקוחות שלנו ואנחנו בדרך הנכונה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בגלל ברפורמה (ברור שאין קשר)
    חוסר הגיון 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל כל חד אונה מהשמאל יטען גם יטען שזו הסיבה (מסתבר שיש לא מעט חדי אונה בשמאל, בלי להעליב חדי אונה באופן כללי). נ.ב במידה וחדי אונה קוראים את התגובה , מדובר בתגובה צינית.
    סגור