דיגיטל וטק

חברת הסייבר הישראלית בעסקת ענק: נמכרת ב-3.6 מיליארד דולר

חברת אימפרבה הישראלית, שנמכרה לקרן Thoma Bravo האמריקאית תמורת 2.1 מיליארד דולר ב-2018, עוברת לידיים חדשות ותימכר לקבוצת תאלס הצרפתית תמורת 3.6 מיליארד דולר. מה המשמעות מבחינת ישראל?
מערכת ice |  1
אימפרבה (צילום יח"צ)
חברת אבטחת המידע הישראלית אימפרבה (Imperva), העוסקת בפיתוח תוכנה שעוזרת לארגונים להגן על הנתונים שלהם, נמכרת בעסקת ענק בגובה 3.6 מיליארד דולר מקרן Thoma Bravo האמריקאית, שרכשה את החברה הישראלית ב-2018 תמורת 2.1 מיליארד דולר, לקבוצת תאלס הצרפתית, בעסקה שצפויה להיות מושלמת רשמית וסופית עד לסוף השנה.
חשוב לציין כי על אף העובדה שהחברה הוקמה בישראל, מדינת ישראל וכמו כן, גם המייסדים הישראלים, לא יזכו להכנסה משמעותית מהעסקה (פרט לתגמולי עובדים שיחולקו לאחר השלמתה), מאחר והאקזיט כחול-לבן סביב אימפרבה כבר נרשם בעסקה המדוברת למכירת החברה ב-2018, בעוד מי שיגרוף כעת את הרווח על עסקת המכירה היא קרן תומא בראבו, שתכניס לכיסה 1.5 מיליארד דולר יותר ממה ששילמה לפני כחמש שנים.
אימפרבה נוסדה בשנת 2002 על ידי שלמה קרמר, עמיחי שולמן ומיקי בודאי ונקראה בשם "וובקוהורט" (Webcohort). בשנת 2004, החליפה החברה את שמה לאימפרבה (Imperva) וכמו כן גם את הלוגו והמיתוג שלה. בשנת 2011 הונפקה אימפרבה ב-NYSE, הבורסה של ניו יורק. באוקטובר 2018 הודיעה אימפרבה שתירכש על ידי חברת Thoma Bravo תמורת 2.1 מיליארד דולר, והרכישה הושלמה בינואר 2019, כאשר החברה נמחקה מהמסחר בבורסה והפכה להיות בבעלות פרטית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד לאייקון - משה ליפסקר
    ניסו 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אשכח את השער האחורי שעשה בגלובס. מדובר בדמות מופת להייטק הישראלי
    סגור