דיגיטל וטק

הציוץ הראשון בטוויטר לא שווה כלום: כמה הפסיד הקונה?

סינה אסטבי, יזם קריפטו ממוצא איראני, רכש ב-2021 את הציוץ הראשון שצויץ בפלטפורמה על ידי ג'ק דורסי כיצירת NFT בלא פחות מ-2.9 מיליון דולר וניסה למכור אותו ב-48 מיליון דולר במכירה פומבית בשנה שעברה, אבל עכשיו הוא כבר לא שווה כלום.
מערכת ice | 
מניית טוויטר (צילום freepik)
בחודש מרץ 2021 מייסד טוויטר, ג'ק דורסי, פרסם את הציוץ הראשון אי פעם בפלטפורמה כיצירת NFT במכירה פומבית והצליח למכור אותו תמורת לא פחות מ-2.9 מיליון דולר לסינה אסטבי, יזם קריפטו ממוצא איראני. השנה, אותו אסטבי הבין כי הוא נפל בגדול כאשר הציוץ הזה שווה רק 1.14 דולר. בלי מיליון, דולר.
ב-2022, בניגוד לשנה שבה נמכרה היצירה, המכירה הפומבית של יצירת ה-NFT של הציוץ הראשון בטוויטר היה רחוק מלעורר עניין בקרב הקהל. אסטבי, שקנה את היצירה בשנה שעברה, ביקש עבורה במכירה פומבית לא פחות מ-48 מיליון דולר. 

המכירה הפומבית הנוכחית, שהוצעה למכירה בפלטפורמת OpenSea, הובילה סך הכל לשש הצעות, כולן בסכומים מעליבים, ששוויים במטבע הקריפטו אתריום נע בין 6 דולר ל-280 דולר בלבד. אסטבי אמר לאתר Coindesk: "הדדליין שהצבתי עבר, אבל אם אקבל הצעה טובה אולי אממש אותה. ואולי לעולם לא אמכור". שנה קדימה והוא בטח מתחרט שלא מכר בסכומים ההם.
גם רכישת הציוץ כיצירת NFT בשעתו הרימה לא מעט גבות בקרב האנשים שעוסקים ב-NFT וכן בקרב חובבי הטוויטר הגדולים ביותר, שכן אותו ציוץ זמין לכל הגולשים ברשת החברתית וניתן לצילום מסך, כאשר אין שום דבר שמונע מאף גולש להגיע אליו. אסטבי, שציפה לרווחים גדולים על היצירה, אמר בזמנו: "אני חושב שבעוד שנים אנשים יבינו את הערך האמיתי של הציוץ הזה, כמו הציור של מונה ליזה". האיראני ציפה להיענות רבה ואף הבטיח כי יתרון 50% מהרווח לארגון הצדקה GiveDirectly, המסייע כספית למשפחות תחת עוני באפריקה, אך כעת עושה רושם שיסתפק בליהנות מהיצירה עצמה בעצמו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה