דיגיטל וטק

מחקר חדש: פריסות סביבות מרובות-עננים היברידית יעלו פי 5

בנוסף עולה מן המחקר של נוטניקס כי המניעים המובילים לרכישת תשתית IT הם: אבטחת סייבר, אבטחת מידע, ריבונות, הגנה ושחזור נתונים
מערכת ice | 
סאמי זוגלהאמי (צילום יחצ)
נוטניקס (Nutanix), מובילה בתחום המחשוב מרובה-העננים ההיברידי, הציגה את ממצאי מחקר ה-ECI (Enterprise cloud Index) החמישי של החברה, הסוקר את המגזר הציבורי ומודד את התקדמות אימוץ טכנולוגיות הענן בארגונים. הסקר נערך על ידי מכון המחקר Vanson Bourne בקרב 1,450 מקבלי החלטות בתחום ה-IT. דוח ה-ECI מתמקד בפריסות ענן במגזר הציבורי במדינות ברחבי העולם וכולל ארגוני ממשל, מוסדות מדינה, שלטון מקומי, מוסדות חינוך ציבוריים וארגוני בריאות ציבוריים. הדוח מדגיש את תוכניות הענן, סדרי העדיפויות, האתגרים והניסיון של מומחי ה-IT במגזר הציבורי ברחבי העולם.
המחקר מגלה כי ארגונים במגזר הציבורי מתכננים להאיץ את הפריסות של סביבות מרובות-עננים היברידית כמעט פי 5 במהלך שלוש השנים הקרובות. בנוסף, עולה מן המחקר כי המניעים המובילים לרכישת תשתית IT הם: אבטחת סייבר, אבטחת מידע, ריבונות, הגנה ושחזור נתונים. בסך הכל, המשיבים במגזר הציבורי מצפים להגדיל את השימוש הכללי שלהם בתשתית IT מעורבת ל-73%.

הממצאים העיקריים מהמחקר:
ארגוני המגזר הציבורי צפויים להגדיל כמעט פי 5 את פריסות סביבות ריבוי-העננים ההיברידיות: ארגונים אלו גם מצפים להכפיל את השימוש בעננים ציבוריים מרובים. בהתאם לכך, משיבי הסקר הצהירו כי הם מצפים שהשימוש שלהם במודלים אחרים של תפעול ה-IT, כגון תשתית מקומית, ירד במהלך תקופה זו.
אבטחת סייבר וריבונות נתונים הם המניעים הגדולים ביותר להשקעה בתשתיות IT: בנוסף אליהם, גם היכולת לציית לכללים לאומיים לאחסון ובקרת נתונים מוגדרת כקריטריון עיקרי להשקעה בתשתיות IT, כאשר 13% מהמשיבים במגזר הציבורי הביעו הסכמה עם כל אחד מהקריטריונים.
סביבות מעורבות יוצרות אתגרים חדשים לניהול נתונים: כאשר הערך והנפח של הנתונים במגזר הציבורי ממשיכים להרקיע שחקים. האתגרים המובילים כוללים ניתוח ואורקסטרציה של הנתונים, הגנה ושחזור נתונים ועלויות אחסון נתונים. הממצאים גם מצביעים על פער ביכולות הנראות עבור כל הנתונים הנמצאים על פני תשתית ה-IT המורחבת. על כן, ניכר כי יש מקום לשיפור בזמינותם של כלים משולבים לתפעול IT היברידי, מכיוון שחנויות ה-IT אינן יכולות לנהל, לאבטח, לסנכרן או לנתח נתונים שהן לא יכולות לראות.
שיפור אבטחת המידע הוא המניע העיקרי של ניוד האפליקציות: כמעט כל המשיבים (98%) לסקרי ה-ECI בכלל המגזרים (פיננסים, בריאות ועוד) ציינו כי הם העבירו יישומים בין תשתיות ה-IT ב-12 החודשים האחרונים, כאשר 47% מהם ציינו כי הסיבה לכך היא הרצון לשפר את עמדת האבטחה של החברה או את יכולתם לעמוד בדרישות הרגולטוריות. 46% מהמשיבים ציינו את השיפור באבטחת המידע כסיבה העיקרית לניוד יישומים. הסיבה השנייה לניידות יישומים בקרב המשיבים הייתה הרצון להאיץ את מהירויות הגישה לנתונים בקרב 39% מהמשיבים, ואחריה הרצון לשלב שירותים מובנים בענן, כגון AI ולמידת מכונה (38%).
שליטה בעלויות ה-IT: רוב המשיבים דירגו במקום גבוה ברשימת האתגרים שלהם את שליטתם בעלויות ה-IT. 86% מהמשיבים במגזר הציבורי ו-85% מהמשיבים בכלל המגזרים תיארו את בקרת עלויות הענן כאתגר בניהול תשתיות ה-IT הנוכחיות שלהם ויותר משליש מכל קבוצה – המהווים 36% מהארגונים במגזר הציבורי ו-34% מכלל המשיבים העידו כי מדובר באתגר משמעותי.
גיוון מוגבר של תשתיות, יחד עם דגש מוגבר על אחסון נתונים, ניהול, אבטחה ושירותים, דוחפים את כל מומחי ה-IT במגזר הציבורי לחפש פעולות היברידיות המאחדות בין התשתית הפרטית והציבורית. כמעט כל המשיבים מכלל המגזרים, כולל 95% מהמשיבים לסקר במגזר הציבורי, הביעו רצון לקיומו של ממשק אחד ממנו ניתן יהיה לראות ולנהל את ההיבטים הרבים של התשתיות המגוונות שלהם. ככל שהיכולות הללו יופיעו, המשיבים יקבלו גישה לכלים מאוחדים המספקים נראות בכל מקום שבו נמצאים הנתונים, יאפשרו לצוותי IT לנהל בצורה הוליסטית את היישומים והנתונים שלהם ויאפשרו להם לבצע התאמות לפי הצורך כדי לעמוד בדרישות המשתנות ללא הרף של אבטחת נתונים, גיבוי, תאימות, ביצועים ועלות.
"מנהלי מערכות המידע במגזר הציבורי בכל רחבי העולם משדרגים את סביבות ה-IT שלהם כדי לשרת ביעילות את הציבור הרחב", אמר סמי זוגלאמי, סמנכ"ל נוטניקס לאזור EMEA. "מגפת הקורונה הדגישה כמה חשובה הגמישות בהסתגלות מהירה לנוכח נסיבות משתנות במגזרי הממשלה, החינוך והבריאות. מתוך הכרה בצורך זה, מקבלי החלטות ה-IT במגזר הציבורי מאמצים סביבות IT מגוונות, הכוללות מרכזי נתונים, מחשוב קצה, מיקום משותף ועננים ציבוריים שונים, כדי לענות על הדרישות הספציפיות שלהם. גישה זו מציעה את החופש לאתר ולהעביר עומסי עבודה ואפליקציות היכן שהם עונים בצורה הטובה ביותר על סדרי העדיפויות האסטרטגיים שלהם. עם זאת, זה גם מביא אתגרים חדשים, כולל מורכבות הטבועה בסביבות מרובות-עננים היברידיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה