דיגיטל וטק

מתכננים חופשה? זו הסיבה ש-40% נוטשים את ההזמנה באמצע

סקר של חברת התוכנה גלאסבוקס מצא - 40% ינטשו את תהליך הזמנת חופשה באונליין אם יתקלו בקושי. המשתמשים מייחסים עדיפות גבוהה למסנני חיפוש ידידותיים (72%) לכלים להשוואת מחירים (69%) ולחלופות גמישות לביצוע הזמנות (62%)
מערכת ice |  1
טיסות (צילום vecteezy, shutterstock)
חברת התוכנה גלאסבוקס (Glassbox) ספקית מובילה של פתרונות לניתוח נתוני גלישה בערוצים דיגיטליים (אתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל) מצאה בסקר צרכנים שערכה כי 72% מהם נותנים עדיפות גדולה למסנני חיפוש ידידותיים לביצוע הזמנות.
הסקר חושף כי בני דור המילניאלס ודור ה-Z מעדיפים להשתמש באפליקציות מובייל להזמנת חופשות בשיעור גבוה: 49% מבני דור המילניאלס ו-44% מבני דור ה-Z. בדומה לכך, נתונים שהתקבלו מרשתות מובילות של בתי מלון גילו כי שיעור ההמרה מאפליקציות מובייל טבעיות היה כמעט כפול לעומת שיעור ההמרה של אתרי אינטרנט.
בין הממצאים הבולטים הנוספים של הסקר:
המשתמשים מייחסים עדיפות גבוהה למסנני חיפוש ידידותיים (72%) לכלים להשוואת מחירים (69%) ולחלופות גמישות לביצוע הזמנות (62%) בעת ביצוע הזמנות לבתי מלון ולנסיעות באמצעות אפליקציית מובייל או אתר אינטרנט.
גוברת הנטייה של צרכנים להשתמש בשירותי השכרה כמו Airbnb או VRBO אם בבתי המלון שהם מעדיפים אין חדרים זמינים במועד שהם מעדיפים - בערך 1 מכל 3 בני דור המילניאלס ודור ה-Z ינסו חלופה מסוג זה. 
40% מאלה שנתקלים בקשיים במהלך ביצוע הזמנה מקוונת פשוט ינטשו ויפנו לאתר או אפליקציית הזמנות אחרים.
על פי נתונים של רשת בתי מלון מובילה שמשתפת פעולה עם גלאסבוקס, תיירים שביצעו הרשמה לאתר של בית מלון או לאתר הזמנות ישלימו ביצוע הזמנה בשיעור של פי 5 לעומת תיירים שלא נרשמו.
אסים זאהיר, מנהל השיווק, בחברת גלאסבוקס: "הנתונים שלנו מעידים כי תיירים ינטשו תהליך הזמנה עקב חוויה לא טובה, הן באפליקציית ווב והן באפליקציית מובייל. יתרה מזאת, הם מגדירים בצורה מדויקת את הציפיות שלהם מחוויית ההזמנות ואילו נקודות כאב יגרמו להם לנטוש די במהירות. מותגי נסיעות ומלונאות חייבים למנף נתונים מסוג זה כדי להבין טוב יותר כיצד נראית חוויית משתמש רציפה בעיני תיירים כיום - וזאת כדי להתמודד עם הצרכים והציפיות המתפתחים שלהם".
בנוסף, על פי מחקר שביצעה גוגל, כשהזמן הנדרש לטעינת דף עולה משנייה אחת ל-5 שניות הסיכוי לנטישה עולה ב-90%. אם משך הזמן הנדרש לטעינת דף עולה על 5 שניות יש סיכוי גבוה שהמבקרים ינטשו את האתר. בהתאם לכך גם 46% ממשתתפי הסקר של גלאסבוקס הציבו את מהירות הטעינה כנושא בעל עדיפות בעת השימוש באתר או באפליקציה להזמנת מלון או נסיעות. כמו כן, 42% ציינו את הקושי למצוא מידע חיוני ו-35% ציינו ניווט מבלבל כנקודות הכאב המרכזיות שלהם.
הנתונים מבוססים על סקר שערכה חברת גלאסבוקס אודות החוויות הדיגיטליות של תיירים (Beyond the Booking: A Look Inside Digital Experiences for Travelers), והוא מציג את נקודות הכאב שלהם במהלך ביצוע הזמנות באופן מקוון. בסקר השתתפו 1,000 צרכנים ברחבי ארה"ב והוא התבצע במטרה לחשוף את האינטראקציות או את הקשיים והחסמים שגורמים לתיירים לנטוש את מסע הלקוח שלהם.
התובנות שהתגלו מציגות את התסכולים וההעדפות של צרכנים בכל הנוגע להזמנת החופשות שלהם. הסקר מצביע בבירור כי ככל שהחוויות הדיגיטליות של צרכנים הופכות למורכבות יותר ויותר, חיוני שאתרים ואפליקציות של הזמנות יבצעו אופטימיזציה של המהירויות וכן יציעו כלים ידידותיים לחיפוש והשוואת מחירים וניווט גמיש, כדי לשפר את חוויית המשתמש ולצמצם נטישה של תהליך ההזמנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני נוטש בשלב בחירת כסא. ומזוודה. ומושב..
    גבר גבר 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתאום המחיר קופץ פי 3...לכו חפשו
    סגור