דיגיטל וטק

טעם של עוף: המדינה השנייה בעולם לאשר מכירת בשר מתורבת

משרד החקלאות הוציא אישור ל-Good Meat, חברה בת של Eat Just, יחד עם Upside Foods למכירת עוף מתורבת
מערכת ice |  2
בשר מתורבת (צילום shutterstock)
משרד החקלאות האמריקני אישר מכירה של עוף מתורבת בהחלטה שמפנה את הדרך לצרכנים לנסות זאת בעצמם.
בשר מתורבת, המכונה גם חלבון תרבותי, מבוסס תאים או מעבדה, מיוצר על ידי הכנסת תאי גזע מהשומן או השריר של בעל חיים לתוך מצע תרבות שמזין את התאים, ומאפשר להם לגדול. לאחר מכן מכניסים את המדיום לביוריאקטור כדי לתמוך בצמיחת התאים, ויוצר מוצר סופי שנראה וטעמו כמו בשר מסורתי.

התומכים בבשר מתורבת אומרים שהוא בריא יותר וידידותי יותר לסביבה מבשר מסורתי. מחוץ לארה"ב, רק סינגפור הסכימה למכירת בשר מתורבת תאים.
משרד החקלאות הוציא אישור ל-Good Meat, חברה בת של Eat Just, יחד עם Upside Foods. שתי החברות כבר קיבלו את האישור חודשים קודם לכן ממינהל המזון והתרופות האמריקני, שאמר שהעוף שגדל במעבדה של כל חברה בטוח למאכל אדם.
כתוצאה מההחלטה, משרד החקלאות יבדוק מתקני בשר מתורבתים, בדיוק כפי שהוא עושה מפעלים מסורתיים לעיבוד בשר ובתי מטבחיים.
הבשר המיוצר על ידי Upside Foods ו-Good Meat יסומן כ"עוף מתורבת תאים" כאשר יימכר לצרכנים.
Good Meat גם קיבלה אישור למכור את הבשר התרבותי שלה בסינגפור, שם הוא זמין לצרכנים מאז דצמבר 2020.
"ההכרזה הזו על כך שאנו מסוגלים כעת לייצר ולמכור בשר תרבותי בארצות הברית היא רגע מרכזי עבור החברה שלנו, התעשייה ומערכת המזון", אמר מנכ"ל ומייסד משותף של Eat Just, ג'וש טטריק, בהצהרה.
גם שותפת הייצור של Good Meat, Joinn Biologics, קיבלה את אישור ה-USDA לייצור הבשר התרבותי.
השף חוסה אנדרס ביצע את ההזמנה הראשונה למכירת העוף התרבותי של Good Meat כדי להגיש אותו במסעדה לא ידועה בוושינגטון הבירה, כך מסרה החברה.
Upside Foods גם קיבלה כבר הזמנה ראשונה עבור עוף תרבותי. השף דומיניק קרן יגיש אותו בכמויות מוגבלות בבר קרן בסן פרנסיסקו.
"האישור הזה ישנה מהותית את האופן שבו הבשר מגיע לשולחן שלנו", אמרה מייסדת ומנכ"לית Upside Foods, אומה ולטי, בהצהרה. "זהו צעד ענק קדימה לעבר עתיד בר-קיימא יותר - כזה שמשמר את הבחירה והחיים".
ככל שהעניין של הצרכנים בבשר מן הצומח פוחת, המשקיעים הימרו במקום זאת על תעשיית הבשר התרבותי. עד היום, Eat Just גייסה 978.5 מיליון דולר, ו-Upside Foods גייסה 608.4 מיליון דולר, לפי נתוני PitchBook.
אפילו חמושים במזומן ובאישור רגולטורי, סטארט-אפים של בשר מתורבת מתמודדים עם מכשולים רבים לפני שהמוצרים שלהם יכולים להפוך למיינסטרים. חברות מנסות להבין כיצד ליצור ביו-ריאקטורים מסיביים מספיק כדי לאפשר להם להשיג קנה מידה. המדיה היקרה, התשומות שמזינות את התאים, שומרות על מחירי המוצר המוגמר גבוהים מאוד.
נוסף על כך, סטארטאפים יצטרכו לשכנע את הצרכנים שהם רוצים לאכול בשר שגדל במעבדה ולא בחווה.
אבל הציפיות גבוהות מהתעשייה, אם היא תצליח להתגבר על המכשולים הללו. עד 2030, מקינזי צופה שבשר תרבותי יכול לספק עד מחצית מ-1% מאספקת הבשר בעולם, המייצג מיליארדי פאונד ומכירות של 25 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איכס
    שי 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מספיק שגם ככה האוכל שלנו נהיה חסר טעם עכשיו לאכול סיוט כזה כמו בשיר של ארקדי דוכין בקפה שלי אין קופאין בסיגריה שלי אין ניקוטין עמוד על שלך אל תוותר קנה מה שאין אל תקנה מה שיש
    סגור
  • נורא
    אלי 06/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טעמתי עוף מתורבת על האש. טעם של כףכף פלסטיק מיושן חח איכס
    סגור