דיגיטל וטק

מנכ"ל OpenAI מזהיר: "אנחנו בעד רגולציה, AI מסוגלת להשתבש"

סם אלטמן הגיע לדבר בפני חברי הקונגרס האמריקני על נושא הבינה המלאכותית. אלטמן הביע נכונות לקבל רגולציה על חברות AI. בינתיים, האיחוד האירופי בדרך להעביר תקנות שיגבילו את יכולות הפיתוח בתחום
מערכת ice | 
סם אלטמן (צילום ויקיפדיה Steve Jennings)
מנכ"ל OpenAI סם אלטמן הגיע אמש (רביעי) לדיון בקונגרס האמריקני, ואמר לפוליטיקאים בארה"ב שהרעיון של רגולציה ממשלתית על AI "יהיה חכם" בהתחשב בסיכונים הפוטנציאליים שהיא מהווה לחברה.
OpenAI היא החברה שמאחורי בוט הבינה המלאכותית ChatGPT, אפליקציית המשתמשים הצומחת ביותר בכל הזמנים. הפופולריות של האפליקציה הביאה את הבינה המלאכותית הגנרטיבית לאור הזרקורים - והובילה לרשויות ברחבי העולם לעסוק בנושא שעלול להתפתח גם לכיוונים לא צפויים.
אלטמן הסכים במידה רבה עם התחושות שהביעו הפוליטיקאים. "החששות הכי גרועים שלי הם שאנחנו... תעשיית הטכנולוגיה, גורמים נזק משמעותי לעולם. אני חושב שזה יכול לקרות בהרבה דרכים שונות", אמר לוועדת הסנטורים. "אני חושב שאם הטכנולוגיה הזו משתבשת, היא יכולה להשתבש לגמרי ואנחנו רוצים לעבוד עם הממשלה כדי למנוע את זה".
הוא הציע להקים סוכנות אמריקנית או עולמית שתעניק רישיון למערכות הבינה המלאכותיות החזקות ביותר ותהיה לה סמכות "לקחת את הרישיון הזה ולהבטיח עמידה בתקני הבטיחות". בנוגע לעתיד התעסוקה, אמר אלטמן שלצד הדאגה מאוטומציה של משרות, בצד השני יתווספו הרבה משרות חדשות בנוסף לשיפור של משרות קיימות.
באירופה מוכנים 
בינתיים אין צפי מיידי שהקונגרס ינסח חוקים שיגבילו את תעשיית ה-AI, אולם הרגולציה מתגבשת דווקא בצד השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה. הפרלמנט האירופי הצביעה בשבוע שעבר על קידום הצעת החקיקה שלה בנוגע לרגולציה של AI, בעוד שהאיחוד האירופי מכין את חוק ה-AI השאפתני שלו.
הצעת החוק של האיחוד האירופי מתמקדת בסיווג מערכות בינה מלאכותית בארבע רמות סיכון. מערכות שייחשבו כחסרות סיכון לא יהיו כפופות לרגולציה רבה, ואילו אלו שיוגדרו ברמת סיכון גבוהה, ייאסרו.
"זהו זמן מדהים לעבוד על בינה מלאכותית. אבל ככל שהטכנולוגיה הזו מתקדמת, אנחנו מבינים שאנשים חוששים כיצד זה יכול לשנות את הדרך שבה אנחנו חיים", אמר אלטמן לחברי הקונגרס. "בהתחשב בעובדה שאנו עומדים בפני בחירות בשנה הבאה והדגמים הללו משתפרים, אני חושב שזה תחום דאגה משמעותי. אני חושב שיש הרבה מדיניות שחברות יכולות לאמץ מרצון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה