דיגיטל וטק

מדאיג: עלייה במספר הדיווחים על ניסיונות פישינג

תיזהרו ממה ששולחים אליכם. איגוד האינטרנט הישראלי מפרסם כי בשבועיים האחרונים ישנה עלייה במספר הדיווחים על ניסיונות פישינג. זו הדרך לא ליפול להונאה הבאה
מערכת ice | 
אבטחת מידע (צילום vecteezy)
בשבועיים האחרונים מזהים באיגוד האינטרנט הישראלי עלייה במספר הדיווחים על ניסיונות פישינג (הונאה שמטרתה גניבת פרטי אשראי או חשבונות בנק). הדיווחים, המגיעים לקו הסיוע לאינטרנט בטוח שמפעיל איגוד האינטרנט, מעידים על ניסיונות התחזות למוסדות פיננסיים שונים, כגון בנקים או שירותי תשלום ברשת.
ניסיונות הפישינג הנפוצים ביותר בישראל מתבצעים לרוב באמצעות שליחת הודעת SMS למכשיר הטלפון עם לינק לאתר המתחזה לאתר רשמי, כדי לגרום למשתמש להיכנס לאתר ולהזין את פרטי כרטיס האשראי או הסיסמאות לחשבון הבנק שלו. מרבית ניסיונות הפישינג מתחזים לשירותי משלוחים, בנקים או שירותים חיוניים כמו חברת חשמל וכדומה ומתמרנים את הנמען להיכנס ללינק ולמלא את פרטיו כדי לא לאבד את המשלוח או שירות כלשהו שהם אמורים לקבל.
יונתן בן חורין, מנהל קו הסיוע לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי, הסביר: "המעבר המואץ לשירותים פיננסיים דיגיטליים ותשלומים ברשת פותח פתח והזדמנות לעבריינים וגורמים שונים שמנסים להפיל בפח צרכנים תמימים. השימוש התכוף בשליחת לינקים והודעות SMS רק מחריף את המצב ומצריך זהירות רבה. חשוב לזכור שברשת לא כל את או פרופיל הוא מה שהוא נראה. חשוב לנקוט בזהירות וחשדנות רבה ולמלא אחר ההמלצות לבדיקת אתרים ולינקים לפני שממלאים פרטים רגישים כמו חשבון בנק ואשראי".
אז איך אפשר למנוע להפוך לקורבן הונאת הפישינג הבאה?
1. היזהרו מקישורים חשודים.
2. אל תתנו להודעות המשדרות דחיפות או איום לעבוד עליכם.
3. שימו לב: גם אם האתר נראה זהה לחלוטין לאתר הבנק/חברת האשראי המוכרת שלכם, זה לא אומר שהוא האתר האמיתי.
4. הימנעו מלחיצה על לינקים מקוצרים המגיעים בהודעות SMS, גם אם ההודעה מגיעה ממספר טקסטואלי עם שם השירות או הבנק.
5. לא בטוחים שמדובר בלינק אמין ובטוח? אל תלחצו!
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה