דיגיטל וטק

מהנדס אפל לשעבר הורשע בניסיון גניבת הטכנולוגיה של החברה

המהנדס לשעבר של אפל התקבל לעבודה באפל ב-2016. ב-2017, הוא התקבל לעבודה אחרת בארה"ב, בחברה סינית, הפועלת לפיתוח מכוניות בנהיגה עצמית לפני שהתפטר מאפל, אך המתין כארבעה חודשים לפני שהודיע לאפל על עבודתו החדשה. אחרי יומו האחרון ענקית הטכנולוגיה גילתה במה עסק בארבעת החודשים הללו
מערכת ice | 
אפל חוטפת קנס (צילום freepik, unsplash, pixabay)
משרד המשפטים האמריקני הודיע היום (שלישי) כי מהנדס לשעבר של אפל הורשע בניסיון גניבה של הטכנולוגיה של החברה, הקשורה למערכות אוטונומיות, כולל מכוניות בנהיגה עצמית ולאחר מכן ברח לסין. התיק היה אחד מבין חמישה שפסק דינם הוכרז היום, במטרה להתנגד למאמצים לכאורה לרכוש טכנולוגיה אמריקנית באופן לא חוקי על ידי מדינות כולל רוסיה, איראן וסין.
שניים מהמקרים היו מעורבים במה שכינו גורמים במשרד המשפטים "רשתות רכש שנוצרו כדי לעזור לצבא ולשירותי המודיעין של רוסיה להשיג טכנולוגיה רגישה". הפעולות היו הראשונות שהתגלו על ידי "כוח תקיפה" אמריקני שהוקם בפברואר, בין השאר כדי להרחיק טכנולוגיות רגישות מיריבים זרים, אם כי החקירות החלו עוד לפני הקמתה.
"אנחנו עומדים על המשמר באכיפת חוקי ארה"ב, בכדי לעצור את זרימת הטכנולוגיות הרגישות ליריבינו הזרים", אמר מאט אולסן, ראש החטיבה לביטחון לאומי של משרד המשפטים, במסיבת העיתונאים. "אנו מחויבים לעשות כל שביכולתנו, בכדי למנוע מהכלים המתקדמים הללו ליפול לידיהם של יריבים זרים".
המהנדס לשעבר של אפל, המזוהה כווייבאו וואנג בן ה-35, התגורר בעבר בעיר מאונטיין וויו שבקליפורניה, והתקבל לעבודה באפל ב-2016, כך התגלה היום בפסק הדין. ב-2017, הוא קיבל עבודה בארה"ב, בחברה סינית הפועלת לפיתוח מכוניות בנהיגה עצמית, עוד לפני שהתפטר מאפל, אך המתין כארבעה חודשים לפני שהודיע ​​לאפל על עבודתו החדשה.
לאחר יומו האחרון באפל החברה גילתה שהוא נכנס לכמויות גדולות של נתונים קנייניים בימים שלפני עזיבתו, אמר משרד המשפטים. ואכן, סוכנים פדרליים ערכו חיפוש בביתו ביוני 2018 ומצאו "כמויות גדולות" של נתונים מאפל. זמן קצר לאחר החיפוש הוא עלה על מטוס לסין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה