דיגיטל וטק

למה Spotify מוחקת עשרות אלפי שירים?

פלטפורמת המוזיקה ספוטיפיי נאבקת בבינה המלאכותית באמצעות מחיקה של עשרות אלפי שירים שיוצרו על ידי בינה מלאכותית ועלו לפלטפורמה. על פי הערכת ספוטיפיי, השירים העניקו תמלוגים לחשבונות שהעלו את השירים
מערכת ice | 
תקלות בספוטיפיי (צילום pixabay)
שירותי בינה מלאכותית ממשיכים לעורר מחלוקת. הפעם פלטפורמת המוזיקה ספוטיפיי היא זו שנאבקת בבינה באמצעות מחיקה של עשרות אלפי שירים שיוצרו על ידי בינה מלאכותית ועלו לפלטפורמה. על פי הערכת ספוטיפיי, השירים העניקו תמלוגים לחשבונות שהעלו את השירים.
המהלך מגיעה שבועות אחרי שספוטיפיי ואפל מחקו שיר שנוצר על ידי בינה מלאכותית וחיקה את קולם של דרייק ודה וויקנד, לצד שיר אחר שחיקה את קולו של פרנק אושן. לפני כן, ספוטיפיי הסירה 7% של שירים שנוצרו על ידי שירות שנקרא "בומי" (Boomey) שיוצר בעזרת בינה מלאכותית קטעי מנגינה ללא אומנים. אלו שהתריעו על הבעיה הזו היו יוניברסל מיוזיק גרופ.
לאור הפעולות הללו, החברה הודיעה שתנקוט בצעדים נוספים כדי למגן את הפלטפורמה בפני תוכן מבוסס בינה, בהם פרסום פעילות שעשויה להיות מבוססת על הונאה מוזיקלית, הפחתה בהיקף התמלוגים וכמובן הסרה של תוכן.
לצד המלחמה בבינה, ניכר גם המאבק בהדלפות שעולות לפלטפורמה. למשל, עבריינים רבים מצליחים להשיג שירים שטרם פורסמו על ידי אומן מסוים ומעלים אותם לפלטפורמות השונות. לאחרונה אחד מהם אף הודה שמכר שיר מודלף של פרנק אושן ב-10,000 דולר. יש אלו שאפילו לוקחים חלק בקבוצות רכישה של שירים מודלפים ובכך מקבלים תמלוגים לאחר שהם מעלים אותם לפלטפורמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה