דיגיטל וטק

בעלי אייפון משלמים יותר: שוק של 300 מיליון שקל בשנה

הסקר של iDigital goodiz חושף כי שוק הכיסויים לסמארטפונים מגלגל כ-300 מיליון שקל בשנה - כאשר רוב רוכשי הכיסויים הם בעלי מכשירי אייפון
מערכת ice | 
iDigital (צילום מתוך אתר idigital)
בעלי אייפון רוכשים ומשלמים יותר מבעלי אנדרואיד על כיסויים ואביזרים, השוק מגלגל כ-300 מיליון שקל בשנה. רשת iDigital goodiz, המתמחה בעולם האביזרים לסמארטפון תחת קונספט חדשני וראשון מסוגו בישראל, מפרסמת סקר שערכה בנושא הרגלי קניית אביזרי סלולר, עם תוצאות מעניינות על דפוסי הצריכה בנושא.
הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, בקרב האוכלוסייה היהודית דוברת עברית, בעלי סמארטפון. הראיון התבצע בחודש דצמבר 2022 באמצעות האינטרנט בקרב פאנל גולשים מייצג על ידי חברת המחקר "הגל החדש", שבדקה ומצאה כי שוק הכיסויים לסמארטפונים מגלגל כ-300 מיליון שקלים בשנה.
כ-70% מהישראלים רכשו כיסוי ומגן מסך לסמארטפון שלהם בשנה האחרונה ו-93% רכשו אביזר כלשהוא לסמארטפון בשנה האחרונה. מהסקר עולה כי רק 37% מהנשאלים העידו כי רכשו כיסוי לסמארטפון בעת שרכשו את הסמארטפון, 9% רכשו כיסוי מידית בחנות אחרת ואילו - 54% רכשו כיסוי אחרי קניית הסמארטפון ובחנות אחרת. 

מגן מסך וכיסויים הם שני אביזרים הנקנים בתדירות הגבוהה ביותר (71% ו-65% בהתאמה קנו בשנה האחרונה), כבל טעינה במקום השלישי (57%) ואחריהם, אוזניות (46%) במקום הרביעי.
בממוצע מדווחים המרואיינים על קניית 1.8 כיסויים לסמארטפון שלהם. כצפוי מספר הכיסויים שקונים לאותו מכשיר עולה עם ותק המכשיר. עבור מכשירים חדשים נקנו בממוצע 1.5 כיסויים במהלך השנה הראשונה ואילו עבור מכשירים עם וותק של כ-3 שנים נקנו בממוצע 2.4 כיסויים. 
כ-60% קונים כיסוי מסיבות פונקציונאליות, כאשר הכיסוי התבלה. אך ישנם כ-40% שקוני כיסוי כי רצו לגוון. באופן טבעי - ככל שוותק המכשיר עולה כך עולה שיעור המציינים כי קנו כיסוי נוסף כי הכיסוי התבלה ולהיפך, ככל שהמכשיר חדש יותר עולה שיעור המציינים כי החליפו כיסוי כדי לגוון.
באופן כללי, בעלי אייפון רוכשים ב-28% יותר מאשר בעלי האנדרואיד. ה"אפליסטים" משלמים יותר על כיסויים מאשר בעלי אנדרואיד פרימיום בשיעור של 10%, כאשר ההוצאה הממוצעת של האחרונים גבוהה יותר ב-20% מבין בעלי הדגמים הבסיסיים של אנדרואיד. כ- 60% מבעלי דגמי הפרמיום קונים גם "כיסויי פרימיום" למול 45% מבעלי הדגמים הבסיסיים. כדי להסביר,44%  מבעלי האנדרואיד הינם בעלי דגמי פרמיום חדשים, ו-37% מבעלי האייפון מחזיקים מכשירי אייפון חדשים (13+14).
לגבי משטחי טעינה, דומה כי למרות שכל דגמי הסמארטפונים המובילים תומכים בטעינה אלחוטית, הטכנולוגיה עדין לא הוטמעה במלואה בקרב הצרכנים, כאשר 78% מבעלי הסמארטפונים דיווחו שלא קנו מעולם מכשיר טעינה אלחוטי. בכל הנוגע לרמקולים - התחום שהתפתח מאוד בעשור האחרון נמצא בירידה משמעותית בשנים האחרונות, כשלמעלה מ-60% העידו כי לא רכשו רמקולים מכל הסוגים בשנים האחרונות (למעלה מ-3), ונעלם בשנה החולפת כמעט לגמרי - רק 6% רכשו.
רשת iDigital goodiz משווקת מאות כיסויים שכוללים גם מגוון קולקציות ייחודיות ובלעדיות בישראל של מותגים בינלאומיים כמו: דיסני, אדידס, דיזל ו-casely וכן קולקציות מיוחדות ומוצרים של מעצבים בינלאומיים כגון GUESS, קרל לגרפלד ועוד. חנויות רשת iDigital goodiz, שנפתחה בשנת 2021, מעוצבות בקונספט צבעוני וחדשני וניתן למצוא בהן מגוון רחב של אביזרים לכל סוגי הסמארטפונים, כולל למכשירי סמסונג ושיומי. בנוסף, ברשת נמכרים גם אוזניות של מגוון מותגים, מגוון נרחב של שעונים חכמים, אייפונים ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה