דיגיטל וטק

הסכנה מאחורי הרכבים החכמים: ככה מסוגלים לפרוץ לרכב שלכם

במכונית הממוצעת מהדורות החדשים הוטמעו מעל 100 מיליון שורות קוד, וזו הסיבה מדוע אתגרי האבטחה במכוניות הם כה גדולים", אומרת מורן חן מחברת האוטומוטיב  HARMAN שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות למכוניות מקושרות

מערכת ice | 
מורן חן (צילום הרמן)
במחשבים שמניעים את מטוסי הבואינג 787 מסדרת ה-Dreamliner יש 14 מיליון שורות קוד. במכונית הממוצעת במהדורות החדשות הוטמעו מעל 100 מיליון שורות קוד, וזו הסיבה מדוע אתגרי האבטחה במכוניות הם כה גדולים, אומרת מורן חן, דירקטור Program Management בחברת האוטומוטיב HARMAN, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות למכוניות מקושרות ופתרונות IT אחרים.
״הרכבים בימינו״, אומרת מורן, ״הם מעין מחשבים נוסעים על גלגלים. רכבים מכילים רשת של בין 70 ל-100 ECUs, יחידות מחשוב שונות, השולטות בתפקוד המנוע, משפיעות על מערכת הבלמים של הרכב, מבקרות את מערכת מיזוג האוויר ברכב ועוד, וזה אומר לא מעט בעיות אבטחה שצריך להתמודד איתן״.
לדברי מורן, מעבר לכמות הקוד העצומה שיש היום במכונית המשפחתית, יותר ויותר רכבים מחוברים ומקושרים לענן, לרכבים אחרים, לתשתיות ולהולכי רגל. כלומר, רמת הקישוריות מתרחבת, הטכנולוגיה מתקדמת ולצד היתרונות והיכולות שהיא מביאה איתה, הסיכון עולה - והפגיעות והחשיפה להתקפות גדלה.
"לא מדובר רק במקרים שבהם יש כוונת זדון של פריצה לרכב. למשל, לא מזמן פורסם מקרה בקנדה על בעל טסלה שהגיע לרכב, נכנס, נסע איתו ותוך כדי הנסיעה הבין שהוא לא נוסע ברכב שלו. בין השאר, הוא מצא באוטו מסמך רפואי של בעל הרכב המקורי ויצר איתו קשר - ובעלי הרכב הבינו שהם חנו אחד ליד השני. למזל בעלי הרכב, זה נגמר בשלום והם קיבלו את הרכבים שלהם בחזרה. אבל הסיפור מראה שהפגיעות הולכת וגדלה ככל שכמות הקוד והטכנולוגיה ברכב גדלה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה