דיגיטל וטק

מנכ"לית איגוד ההיי-טק הישראלי השתתפה בכנס החלל העולמי

מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההיי-טק הישראלי השתתפה בכנס החלל והדיפטק בלטביה שהתקיים בסופ"ש האחרון. שוורץ הציגה את הסיבות למעבר של שוק החלל משוק ממשלתי לפרטי, פתרונות של חברות ישראליות כמו הפקת חמצן על הירח, מדידת גלי מוח ועוד

מערכת ice | 
מאיה שוורץ (צילום יח"צ)
מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההיי-טק הישראלי הציגה בכנס Deep Tech Atelier שהתקיים בשבוע האחרון בעיר ריגה שבלטביה את הסיבות למעבר שוק החלל משוק ממשלתי לשוק הפרטי, בין הסיבות הוזכרה הירידה המשמעותית בעלות השיגור.
שוורץ הציגה מספר חברות ישראליות מעניינות, בהן helios אשר יכולה להפיק חמצן על אדמת הירח, brain Space אשר מודדת את גלי המוח בחלל, ספייס פארמה המייצרים תרופות בחלל אשר מקבלות תכונות אחרות בשל תנאי הייצור השונים ו-ISI אשר מבצעת פרוייקטי חלל מסביב לעולם ועוד.
לדבריה של שוורץ, איגוד ההיי-טק מרכז את תחום החלל בישראל תחת Space 5.0 ומקדם אותו ע"י רגולציה מתאימה, הזדמנויות עסקיות ועוד. האיגוד פועל בשיתוף פעולה עם סוכנות החלל. עוד אמרה שוורץ כי הם פועלים להסדרת חוק חלל אשר יסדיר את התנאים בהם יפעל השוק, כמו כן האיגוד פועל לקבלת תמריצים מהמדינה לעידוד הפיתוח בתחום. בישראל פועלות היום כ-60 חברות חלל ביניהן חברות חדשניות עם  פוטנציאל עסקי אדיר.
רון גרמה, מנהל תחום היי-טק ופיתוח עסקי באיגוד ההיי-טק הישראלי: "העתיד של תעשיית החלל בישראל מבטיח ומזהיר, תוך התמקדות חזקה בחדשנות ובטכנולוגיות מתקדמות, חברות חלל ישראליות נמצאות בעמדה טובה להוביל את הדרך במירוץ החלל העולמי".
כנס Deep Tech Atelier הוא כנס הדיפטק הגדול בלטביה ומשך אליו למעלה מאלף יזמים, משקיעים ובכירים מחברות בינלאומיות. זוהי השנה החמישית לקיומו של הכנס והוא אורגן על ידי LIAA,  רשות החדשנות של לטביה, אותה מנהלת בישראל אירינה רובינצ'יק. לריגה הגיעה משלחת של בכירים מתעשיית האירוספייס הישראלית על מנת להציג את ההתקדמות האדירה שעשתה ישראל בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה