דיגיטל וטק

הצרות ממשיכות: פייסבוק נוטשת את המטאוורס?

בפגישות עם מפרסמים, החברה דוחפת יותר את Reels - האלטרנטיבה שלה לטיקטוק, וכלי בינה מלאכותית
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום vecteezy, shutterstock, יוטיוב/ The Verge)
פייסבוק הסירה את נושא המטווראס מפגישות עם מפרסמים. על פי דיווח שפרסם The Information, ענקית המדיה החברתית מציעה הנחות של עד 25% למי שמוכן לבחון את המוצרים המלהיבים האחרים שלה, כולל Reels - אלטרנטיבת הטיקטוק שלה ומגוון כלי הבינה המלאכותית של החברה.
מנהל מודעות אחד שמוציא יותר מ-200 מיליון דולר מדי שנה עם Meta אמר ל-The Information שהחברה "מציעה למפרסמים ממתיקים כמו הנחות של עד 25% לאלו שמוכנים להוציא סכום מסוים בבדיקת מוצרי פרסום שונים ב-Reels", מלגלגים על הסכום שהוא גבוה בצורה יוצאת דופן.

מעניין שמטא דרשה בעבר מסוכנויות פרסום להתחייב להגדלת ההוצאות של 20% או יותר בשנה. נראה שהשינוי המסיבי בעמדה קשור לירידה האחרונה של החברה בהכנסות מפרסומות. ברבעון הרביעי של 2022 דיווחה החברה על ירידה בהכנסות של 4% מהשנה הקודמת. Meta דיווחה על ירידה במודעות של אחוז דומה ברבעון הקודם.
בפברואר, סמנכ"לית הכספים של Meta, סוזן לי, ייחסה את הירידה בהכנסות מפרסומות לירידה בביקוש. "ביקוש חלש לפרסום, שלדעתנו ממשיך להיות מושפע מהנוף המקרו-כלכלי הלא וודאי והפכפך", אמרה.
מאז תחילת השנה, Meta מעבירה אט אט את המיקוד למוצרים חדשים, במיוחד בינה מלאכותית שגרמה לכמה מפרסמים להסיק שהחברה עשויה להתרחק מטכנולוגיית התלת מימד הסוחפת ששלטה בכותרות בשנה שעברה.
אבל הכותרות האלה אולי לא מטעות אם ההערות של קצין הטכנולוגיה הראשי של Meta משקפות את מה שבאמת קורה מאחורי הקלעים במטה של Meta במנלו פארק, קליפורניה.
מוקדם יותר החודש, ה-CTO של Meta אנדרו בוסוורת' אמר ל-Nikkei בראיון שהחברה משקיעה יותר זמן בבינה מלאכותית.
"הרגע יצרנו צוות חדש, צוות ה-AI הגנרטיבי, לפני כמה חודשים; הם מאוד עסוקים", אמר. "זה כנראה האזור שאני מבלה בו הכי הרבה זמן, כמו גם מארק צוקרברג ו-כריס קוקס".
יתר על כן, Meta פיטרה צוות במטרה לצמצם עלויות. בשנה שעברה, מעבדות הריאליטי של החברה, היחידה שהניעה את הקמפיין המטאוורס שלה דיווחה על גירעון של 13.7 מיליארד דולר. מטה פיטרה מאז יותר מ-11,000 עובדים, ובמארס הודיעה כי 10,000 עובדים נוספים אמורים לאבד את מקום עבודתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה