דיגיטל וטק

הנחש הרובוטי הזה עוזר לנאס"א ליצור קשר עם חייזרים

מדענים מתכננים את הרובוט המוארך דמוי הנחש כדי לחצות שטחים בחלל על ידי שימוש בגלגלים מסתובבים לאורך גופו. מטרתו: לחפש חיים מחוץ לכדור הארץ
מערכת ice | 
הנחש הרובוטי (צילום יוטיוב)
מדענים של נאס"א מפתחים נחש רובוטי שתפקידו יהיה לחפש חיים מחוץ לכדור הארץ. מערכת ה-Exobiology Extant Life Surveyor) EELS) נמצאת בפיתוח במעבדות של נאס"א. מדענים מתכננים את הרובוט המוארך הזה כדי לחצות שטחים בחלל על ידי שימוש בגלגלים מסתובבים לאורך גופו.
המטרה העיקרית שלו היא מערכות האוורור באנקלדוס, ירח קטן וקפוא של שבתאי. עם זאת, EELS יכול גם למצוא עבודה כאן על כדור הארץ, ולנווט בסביבות מאתגרות. נתונים מחללית קאסיני של נאס"א מצביעים על כך שאנקלדוס יש אוקיינוס ​​נוזלי מתחת לקרום הקרח שלו. פלומות הבוקעות מפני השטח של הירח משמשות כצינורות ישירים למים הנוזלים הללו, ובפוטנציה להציע את הדרך הקלה ביותר לאוקיינוס ​​נוזלי שניתן למגורים.
בניגוד לרכבי רובר מסורתיים, EELS מסוגלת לחקור סביבות כאלה על ידי זחילה במורד חריצים ושחייה במים. המערכת כוללת יחידות הנעה מסתובבות חדשניות המתפקדות כמסילות, מנגנוני אחיזה ויחידות מדחף תת-מימיות. זה יאפשר לרובוט לעקוב אחר מקור האוקיינוס ​​של הכוכב.
מנהל הפרויקט, ד"ר מרטין רובינסון, רואה בעיני רוחו פלטפורמה שיכולה לחקור כל מיקום, אפילו לרדת לתוך צינורות לבה ירחי. יכולת ההסתגלות של המערכת פותחת אפשרויות ליעדים אחרים, כמו מאדים.
דוברת מעבדת נאס"א, מליסה פאמר, מדגישה את הרבגוניות והאינטליגנציה של EELS, ומסבירה שאף שהקונספט נוצר בהשראת פתחי אוורור על הירח של שבתאי, הוא יכול בסופו של דבר לעזור לחקור יעדים ומיקומים פלנטריים שונים שלא ביקרו בכדור הארץ.
ד"ר מרטין רובינסון מוסיף שגילוי צורות חיים חדשות יהיה הישג מדהים, מה שיוכיח אחת ולתמיד שאנחנו לא לבד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה