דיגיטל וטק

יזמים בהייטק ומחפשים משקיע? כך תעשו זאת נכון

עשרות יזמים בתחום ההייטק הנמצאים בשלבי ההשקעה הראשונים השתתפו במיטאפ בתל אביב ביוזמת קרן ההון סיכון Amiti ונצ'רס, בשיתוף Intel Ignite, בו מייסדי חברות שיתפו אותם בטיפים הכי חשובים
מערכת ice | 
מיטאפ היזמים (צילום Amiti VC)
אחד האתגרים בהם נתקלים מייסדי חברות הייטק הוא המפגש הראשון עם משקיעים. לכן, קרן ההון סיכון Amiti ונצ'רס, בשיתוף Intel Ignite החליטו לערוך אירוע מיטאפ בתל אביב בו מייסדי חברות שיתפו יזמים ויזמות טכנולוגיים באתגרים שעמם התמודדו בשלבים ההתחלתיים.
מנחי המיטאפ היו עומר דוד כילף, מנכ"ל ומייסד שותף של INNOVIZ, מיכל לצר, מייסדת ומנכ״לית של Tweed ומקסים מלמדוב, מנכ״ל ומייסד Zesty.
 
״הדרך לחברה גדולה ומשמעותית מלאה באתגרים שלעיתים נראים בלתי אפשריים״, סיפר דוד כילף. ״בסוף עם הצוות הנכון, הרצון והמסירות הנדרשת הכל אפשרי. תבחרו בעיה שאתם מוכנים לא לישון בלילה במשך עשור כדי לפתור אותה, תרכיבו את הצוות שלכם ומשם הכל ייפול למקום.
"הדרך להשקעה מהירה היא בשילוב בין מפגש עם משקיעים מלומדים והיכולת שלכם להסביר את הנחיצות להשקעה מיידית", המשיך כילף. "אם המשקיע אינו בקיא בתחום או השקיע כבר בנושא, הסיכוי שילמד את הנושא עבורכם הוא נמוך מאוד. חשוב למצוא הסבר ליצירת דחיפות להשקעה, אחרת לא תיווצר דינאמיקה שתוביל לסגירת ההשקעה. דחיפות מגיעה משינויים בשוק שאתם מזהים, שינוי רגולציה שאתם מודעים עליה, מכרז מאוד משמעותי שנסגר, כל דבר שמסביר למה עכשיו ולא בעוד חצי שנה או שנה״.
מיכל לצר הזכירה את השלבים הראשונים בבחירת המשקיע הנכון: ״משקיע שמבין את התחום, שמבין את הלקוחות ואת השוק שבו אתה משחק. זה לא רק בא לידי ביטוי בחיבורים ללקוחות אלא גם בלשאול את השאלות הנכונות בשביל לעשות את התיקונים הנכונים, ולהגיע לשוק ולמוצר שנכון עכשיו. משקיע סיד טוב ידע את האיזון בין לאתגר אותך לבין לתת לך מרווח נשימה לטעות, ללמוד ולהשתפר״.
מקסים מלמדוב סיפר שלעשות וולידציה לרעיון עם כמה שיותר אנשים שלהם המוצר שחושבים לפתח, ״ייתן ערך מוסף הגדול ביותר וככל שתהיה יותר וולידציה זה יעזור להיות יותר מוכווני מטרה וזה יכול משמעותית להגדיל את סיכויי ההצלחה״.
מאיה צימרמן, מנהלת הפורטפוליו ב-intel ignite: ״בנוסף ללמידה מטעויות, הרקע המגוון של הדוברים מייצג את השונות הגדולה. תזמון הגיוס, סוג הטכנולוגיה ושוק המטרה משפיעים גם הם. גיוס ב-2021 לא דומה לגיוס ב-2023, תוכנה לא דומה לחומרה. חשוב לנו לתת ערך למגוון הרחב שקיים באקוסיסטם הישראלי, באירוע הזה ובאירועים הבאים של הסדרה״. 
אלמוג זוסמן-להמן, מובילת שותפויות וקהילה בקרן Amiti: ״אנחנו פוגשים סטארטאפים מהשלב הכי התחלתי. מבינים ורואים את האתגרים מDay 1. מתוך הבנה שיש אצלנו הרבה ידע, אנחנו מרימים אירועים ממוקדים ו'כירורגיים', שמטרתם היא קודם כל לקחת אתגר יזמי כזה או אחר, ולפרק אותו לכמה שיותר גורמים. אני חושבת שחסר היום תוכן שמתמקד בקשיים ובאתגרים, ויותר מידי מדברים על ההצלחות. כדי ללמוד מתהליכים ולהשתפר, צריך להבין גם איפה הדברים פחות עובדים ואיפה עשו טעויות לפנינו. זה גם הבסיס לאירוע הזה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה