דיגיטל וטק

העוקץ על חשבון דואר ישראל נמשך: זו ההודעה המסוכנת

גם אתם קיבלתם הודעה שקיבלתם חבילה ועליכם לשחרר אותה עבור כמה שקלים? מדובר בעוקץ חדש, שכדאי מאוד להיזהר בפתיחת ההודעה שקיבלתם כמו לא מעט אזרחי ישראל במהלך השבוע האחרון ואפילו מספר פעמים
כפיר אדר |  12
תקלה בדואר ישראל (צילום freepik, מסך מתוך אתר דואר ישראל)
היום (שבת) התקבלה בלא מעט טלפונים בישראל הודעה מוזרה במיוחד שמתחזה לכזו מדואר ישראל או מהמכס, שם נכתב, השגיאות במקור: "חבילה שלך עצר במכס, אתה צריך לשלם 6.21 שקלים, לשחרר מכו". להודעה המדוברת צורף קישור שדרכו ניתן לשלם את הסכום ולפדות כביכול את החבילה.
בדואר ישראל מזהירים פעם אחר פעם מפתיחת ההודעה וכבר הודיעו בשל כך כי זו אינה הודעה מטעמם וכי מדובר בניסיון עוקץ על חשבון שמם. אם מקישים על ההודעה, נכנסים למסך של 'מעקב משלוחים', שנראה בדיוק כמו דואר ישראל ונכתב: "מידע מקוון על פריטים אשר נשלחו באמצעות דואר שליחים, דואר רשום בפנים הארץ, שירותים לחו"ל ומחו"ל. ונכתבים מספר המעקב, קוד ההתייחסות ודמי המשלוח.
אם הקשם על הכפתור 'התקדם לתשלום', תועברו לחלונית בה עליכם למלא את כל פרטי האשראי שלכם, כולל שמכם המלא, מספר הכרטיס, תאריך התפוגה של הכרטיס שהזנתם, קוד ה-CVV ומספר הטלפוו שלכם.
כיצד תזהו הודעת פישינג? "הדבר הראשון שצריך לבדוק, כמו במקרים רבים של הודעות מתחזות: האם ההודעה מנוסחת באופן מוזר/עילג? האם הכתובת בקישור מובילה לאתר Israel Post או לכתובת לא מוכרת? ספציפית לגבי חבילות מהדואר, האם אני בכלל מצפה לחבילה? האם יש צורך בתשלום לטובת השחרור שלה מהמכס/גורם אחר? כאן הבדיקה מאוד פשוטה".

תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    לא פלא
    צבי 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו העוקצים זיהו חברה נטולת אבטחה ושרות שולחים חבילות איך שבא להם ולאן שבא להם לפעמים אפילשמבקשים לשלוח למקום מסוים אפילו לא מתיחסים הגיע הזמן שיקומו חברות יותר איכותיות מהחברה הזו פשוט זלזול באנשים שמשתמשים בשרות הזה ללא אפשרות לבחור משהו אחר
    סגור
  • 10.
    לא מבין
    מומי 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך לא תופסים תבני ז****האלה.ודבר שני ,מי שלא הזמין חבילה לא אצור לפתוח תהודעה הזו
    סגור
  • 9.
    החבילה המדומיינת הזאת תגיע לפני חבילה אמיתית מהדואר
    מזהה העוקצים 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העוקץ האמיתי שמתרחש כאן מבוצע על ידי הארגון דואר ישראל, ארגון עלום שאף אחד לא יודע איך הוא ״עובד״(?). הרפורמה המטורפת של קניית בולים עברה כמובן בהצלחה בשבוע הראשון אך נכשלה כישלון חרוץ כאשר לא שיבצו אף אחד אשכרה ימלא את המכונות לאחר שאנשים קנו, הם חשבו כנראה שזאת מכונה חד פעמית.
    סגור
  • 8.
    נוהל
    יהיה טוב 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלתי הודעה שמחכה לי חבילה. ניגשתי לסניף הדואר ושם היה מוצמד חיוב נדרש מאת רשות המכס עבור החבילה. זה הנוהל התקין. לא הודעות מיסרונים ותשלום מראש. בדואר עצמו . יש אף כאלה שמחליטים לא לקחת את החבילה, מאחר ותשלום המכס שנקבע עבורם לא מצדיק את המוצר.
    סגור
  • 7.
    גם לי הגיע מחקתי וחסמתי את השולח (ל"ת)
    חיים 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • הודעה כוזבת מהדואר אודות חבילה
    דורית 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך חוסמים מקבלת כל יום לפחות עשר הודעות כאלו
    סגור
  • 6.
    לא מפסיקים
    Eitan 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קיבלתי..וויתרתי על ה"חבילה" שלא הזמנתי..שמעתי בבית את המילה "אולי" מאשתי יותר מ 10 פעמים.. לבסוף נתתי לאשתי 1000 שתקנה לה "חבילה" אמיתית......בעיר !
    סגור
  • 5.
    זה לא חדש
    אריה 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרמאים משתכללים כל הזמן.ישנן כבר הודעות חבול לקחת חבילה בחנות מסתיימת כולל כתובת,כאשר אתה בכלל לא מצפה לחבילה כלל,הזהרו!
    סגור
  • 4.
    בעלי קיבל גם ולא הכיר את העוקץ, במזל הוא התייעץ איתי.
    שירן 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעלי לא הכיר את זה אמרתי מהר שימחק ופעם הבאה שהוא מקבל סוג כזה של הודעות לא להתייחס להם. מאוד מקווה שאנשים לא נפלו קרבן לזה.
    סגור
  • 3.
    זהירות!
    גימלאית דואר 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זהו עוקץ! הם שולחים הודעה וכותבים: חבילה מפד אקס. לידיעתכם!! פדקס הינה חברה פרטית. והמשלוחים שלה נמסרים ללקוחות ע"י השליחים שחה ולא ע"י חברת דואר ישראל. לתשומת לבכם...!!!!
    סגור
  • 2.
    בעוקץ הזה נופלים בדרך כלל אנשים חסרי מוח - רובם תומכי ב (ל"ת)
    עוקץ עמוק 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לא חדש.קיבלתי הודעה כזו לאחר שהחבילה כבר הגיעה ליעדה. (ל"ת)
    נע 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור