דיגיטל וטק

טיקטוק תיאסר בארצות הברית? הצעד הנחרץ של הממשל נחשף

מחוקקים משתי המפלגות, כמו גם מנהל ה-FBI כריסטופר ריי, הביעו חשש שמבנה הבעלות של טיקטוק עלול להפוך את נתוני המשתמשים בארה"ב לפגיעים, מכיוון שחברות שבסיסן בסין, עשויות להידרש על פי חוק למסור מידע משתמש
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום unsplash)
על פי הצעת חוק הדו-מפלגתית, שעברה בקריאה שניה של הקונגרס ביום שישי, טיקטוק תיאסר במכשירים ממשלתיים, מה שמדגיש את החשש הגובר לגבי אפליקציית שיתוף הווידאו הפופולרית, הנמצאת בבעלות ByteDance הסינית. הצעת החוק, שעדיין צריכה לעבור לחתימה של הנשיא, ג'ו ביידן, קוראת גם לפלטפורמות המסחר האלקטרוני לבצע בדיקות נוספות, כדי לעזור למנוע מסחורות מזויפות להימכר באינטרנט ומאלצת חברות שרוצות לבצע מיזוגים גדולים - לשלם יותר כדי להגיש בקשה לסוכנויות הפדרלית להגבלים עסקיים.
הקונגרס לא הצליח להעביר הרבה מההצעות החוק האגרסיביות ביותר המכוונות לטכנולוגיה, כולל חקיקת הגבלים עסקיים, שתחייב חנויות אפליקציות שפותחו על ידי אפל וגוגל, לתת למפתחים אפשרויות תשלום נוספות ותקנה חדשה שמחייבת עדכון מנגנוני בטיחות חדשים, כדי להגן על הילדים באינטרנט.
האיסור על טיקטוק במכשירים ממשלתיים, עשוי להועיל לפלטפורמות מתחרות כמו Snap ופייסבוק ואינסטגרם של Meta, שנלחמים גם הם על תשומת הלב של הצרכנים הצעירים. הצעת החוק כוללת חריגה לצורכי אכיפת חוק, ביטחון לאומי ומחקר. מחוקקים משתי המפלגות, כמו גם מנהל ה-FBI כריסטופר ריי, הביעו חשש שמבנה הבעלות של טיקטוק עלול להפוך את נתוני המשתמשים בארה"ב לפגיעים, מכיוון שחברות שבסיסן בסין, עשויות להידרש על פי חוק למסור מידע משתמש. טיקטוק אמרה שוב ושוב, שנתוני המשתמשים שלה בארה"ב אינם מבוססים בסין, אם כי ההבטחות הללו לא עשו מספיק כדי להפיג את הדאגה.
החברה עבדה לקראת הסכם עם הממשל, כדי לשכך חששות מהביטחון הלאומי באמצעות הוועדה להשקעות זרות בארה"ב. "אנו מאוכזבים מכך שהקונגרס העביר הצעת חוק האוסרת על טיטוק במכשירי ממשלה - מחווה פוליטית, שלא תעשה דבר לקידום אינטרסים של ביטחון לאומי, ובמקום  זאת תעודד את הממשל לסיים את סקירת הביטחון הלאומי שלו", אמר דובר טיקטוק בהצהרה. "ההסכם הנבדק על ידי CFIUS, ייתן מענה משמעותי לכל חששות ביטחוניים שהועלו הן ברמה הפדרלית והן ברמה המדינית. תכניות אלה פותחו תחת פיקוח של סוכנויות הביטחון הלאומי המובילות של ארצנו - תכניות שאנו נמצאים בהן שלבי יישום - כדי להבטיח עוד יותר את הפלטפורמה שלנו בארה"ב ואנו נמשיך לתדרך את המחוקקים לגביהן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה