דיגיטל וטק

גאווה ישראלית: שתי חברות נכנסו לרשימת הסייבר היוקרתית

החברות של היזמים הישראלים גיל שוויד וניר צוק מדורגות בחמישייה המובילה של ספקיות שירותי הסייבר בעולם. בכמה צמחו ההכנסות השנה?
יאיר מור | 
מתקפת סייבר על ישראל (צילום unsplash ,freepik, pixabay)
ישראל היא מעצמת סייבר – את הקביעה הזו שמענו כבר פעמים רבות, אך בדרך כלל ללא גיבוי של נתונים מספריים שמוכיחים זאת. היום (שני) מפרסמת חברת המחקר Canalys את רשימת חברות הסייבר הגדולות בעולם נכון לרבעון השלישי של 2022 – וישראל נהנית מלא פחות משניים מתוך חמשת המקומות הראשונים.
צ'ק פוינט, החלוצה הישראלית הידועה ביותר בתחום אבטחת המידע שנוסדה ומנוהלת על ידי גיל שווייד, נמצאת במקום הרביעי בין ספקיות שירותי אבטחת המידע הגדולות בעולם, עם נתח שוק של 3.8%. אך הרבה לפניה, ולפני כל חברה אחרת בעולם, נמצאת פאלו אלטו נטוורקס – רשמית אמנם חברה אמריקאית, אך כזו שהוקמה ומנוהלת על ידי היזם הישראלי ניר צוק, ומחזיקה מרכז פעילות משמעותי מאוד בישראל – 4 קומות במגדלי אלון בתל אביב, שבהם עובדים ככל הנראה קרוב ל-1,000 איש. נתח השוק של החברה עומד על 8.4%.
במקום השני, בפער משמעותי מפאלו אלטו, נמצאת סיסקו הוותיקה עם נתח שוק של 6.9%; פורטינט במקום השלישי עם 6.7%; ובמקום החמישי CrowdStrike (3.2%); בחמישייה השנייה ניתן למצוא את Okta (3.1%), Trellix (3.1%), סימנטק (2.9%), מיקרוסופט (2.9%) ו-Trend Micro (2.4%).
בקנאליס מציינים כי בניגוד לרוב התעשיות בעולם, הסייבר צמח בשלושת חודשי הסתיו ב-15.9% לעומת שנה קודם לכן, להכנסות בסך 17.8 מיליארד דולר. הצמיחה הגדולה ביותר בין עשר הגדולות שייכת לקראודסטרייק, שהכנסותיה זינקו ב-52.9%; מיקרוסופט צמחה ב-38.6%; אוקטה צמחה ב-38.4%; פורטינט ב-29.9%; פאלו אלטו ב-24.9%; וצ'ק פוינט ב-8.4% בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה