דיגיטל וטק

בעלות בריתה של ארה"ב מורדות? החרם על סין נסדק

בכירים בשתי חברות שארה"ב מנסה לגייס לחרם הטכנולוגי נגד סין מתבטאים נגד החרם וטוענים כי אין לו סיכוי להשיג את מטרתו, וכי על ארה"ב להשלים עם העובדה שאינה יכולה לעצור את המעצמה המזרחית
יאיר מור | 
סין וארה"ב (צילום shutterstock, freepik)
החרם האמריקאי נגד סין מתחיל להראות חריקות בשוליים, כאשר בכירים בשתי חברות טכנולוגיה חשובות למדי מתבטאים לראשונה נגד המהלך, וטוענים כי הוא חסר סיכוי.
השניים הם הירואקי קיטאנו, סמנכ"ל הטכנולוגיה של סוני, וטאקיוקי מוריטה, מנכ"ל NEC – שתי חברות טכנולוגיה יפניות גדולות וותיקות, ששוויה של הראשונה כ-100 מיליארד דולר והשנייה כ-10 מיליארד דולר. השניים הגיבו על הנושא בשל ניסיונה של ארה"ב לגייס את יפן והולנד – שתי מדינות אסטרטגיות בתעשיית השבבים העולמית – להסכם משולש למניעת טכנולוגיית שבבים מסין.
"באופן אישי, אני מרגיש שבעוד שייתכן שהסכסוך הטכנולוגי בין ארה"ב לסין בנושא השבבים יאט את התקדמותה הטכנולוגית של סין, המגמה הכללית לא תשתנה", אמר מוריטה בימים האחרונים לתקשורת. "אי אפשר להתעלם מהתחרותיות של סין בתחום הטכנולוגי, והיא תהפוך לאחד הכוחות החזקים בתחום בטווח הארוך".
הוא הוסיף כי לא סביר שהחברה שלו תושפע מהחרם, בשל העובדה שסין אינה לקוח משמעותי עבורה.
קיטאנו, מצידו, אמר בראיון לפייננשל טיימס כי "הכוח המניע מאחורי בינה מלאכותית בסין הוא שיש להם גישה למאגרי מידע גדולים מאוד" – כלומר, הממשל שאוסף מידע על כמעט מיליארד וחצי אזרחיו ללא הפסקה פשוט חייב, מבחינתו, לפתח כלים לעיבוד של כל המידע הזה לתובנות שניתן לפעול לפיהן. לכן, הוא אמר, החרם "ישפיע זמנית" בלבד על היכולת של הסינים לפתח בינה מלאכותית, אך "אני לא בטוח איזה סוג של השפעה ארוכת-טווח הסנקציות יכולות להשיג שם". הוא הוסיף כי "קשה לדעת איך זה יסתיים מבחינת האם סין תוכל לתחזק מו"פ מתקדם בסביבה הנוכחית", וכי "אפשרי לחלוטין" שהמדינה תמשיך להתקדם בתחום.
גם הוא ציין כי סוני לא צפויה להיפגע מהחרם בכל מקרה, שכן כל מרכזי המו"פ ממוקדי הבינה המלאכותית שלה נמצאים בארה"ב ובאירופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה