דיגיטל וטק

המשבר בהייטק מכה במשק כולו: ענף המשרדים בדעיכה

הפיטורים, ההאטה ועצירת הגיוסים בהייטק גרמו לכך שחברות רבות החליטו לנטוש את משרדי הענק שלהם באיזורי הביקוש. אך יש בעיה - החברות חתמו על חוזים ארוכי טווח
מערכת ice | 
עבודה (צילום shutterstock)
רבות דובר על ההאטה בענף ההייטק וגל הפיטורים שהכה בעובדי רבים ועצירה בגיוסי הון וכוח האדם. למהלכים האלה היו השלכות רבות על תחומים רבים במשק. אחד הענפים שנפגעו הוא שוק השכרת ורכישת המשרדים שסבל לאחרונה מירידה דרמטית בביקושים.
הירידה בביקושים הציב חברות הייטק רבות במשבר של ממש, שכן חלקם חתמו על חוזים ארוכי טווח מול בעלי המשרדים. המצב הנוכחי עורר תופעה מעניינת – התפתחות שוק הסאבלט של משרדים. כלומר השכרת המשרדים ששכרו עבור עצמן — לחברות אחרות.
בנוסף לכך, מומחים משוק הנדל"ן מצביעים על כך שהירידה בביקושים, לצד ההאטה בענף הייטק צפויים לגרום לירידה במחירי שכירות המשרדים. זאת מכיוון שחברות ההייטק לא יוכלו (או לא ירצו) לשלם כבעבר על משרדים. מנגד יש לציין כי נכון לימים אלה טרם נראתה ירידה משמעותית.  
אך לא רק על תחום הנדל"ן המשבר בהייטק משפיע. לצד הפיטורים ניכר כי חברות ההיייטק כבר לא ממהרות לשפוך כספים על חופשות של עובדים במלדיביים, הופעות של אומנים מהשורה הראשונה וארוחות שף במטרה למשוך אליהן עובדים איכותיים, וככלל הנושא של מיתוג מעסיק נדחק הצידה בעת הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה