דיגיטל וטק

הרכבת הקלה בסכנה? האקרים פלסטיניים מאיימים במכירת התוכניות לטרוריסטים

מידע רגיש הכולל שרטוטים הנדסיים ופרטים אישיים של עובדים ישראלים, דלף מענקית הבנייה הסינית להאקרים פלסטיניים שמציעים את הסחורה לכל המרבה המחיר, לרבות טרוריסטים
מערכת ice |  1
הרכבת הקלה בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
פריצה חמורה. מידע רגיש מחברה קבלנית של נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) שנמצאת תחת תאגיד הנדסת הבניין הממשלתי של סין, דלף להאקרים פלסטיניים שמציעים את המידע לכל המרבה למחיר, כאשר בכוונתו גם שהמידע יעבור לטרוריסטים פלסטיניים, כך כלשון ההאקרים.
על פי התחקיר של ניב ליליאן באתר וואלה, המידע דלף כאמור מחברת הבניין הקשורה לממשלת סין, וזאת דרך פריצה למערך של תאגיד הנדסת הבניין הממשלתי של סין -  CSCEC. המידע כבר נמצא ברשת מספר שבועות ועלה לפורום האקרים ידוע והוא כולל, כך על פי התחקיר, תוכניות עבודה של הרכבת הקלה עם שרטוטים הנדסיים של תחנות הקו הירוק שעליהם אמונה החברה הסינים, כמו גם פרטים של עובדים ישראלים וסינים לרבות צילומי תעודות זהות, כתובת מגורים ומספרי טלפון, וגם 
תאגיד הנדסת הבניין הממשלתי של סין הינו תאגיד הבניין הגדול בעולם ובראש רשימתה קבלנים בעולם בייצוא התחום. בישראל חברת הבניין עובדת על הקו הירוק שלה רכבת הקלה בתל אביב כמו גם השלמת בניית נמל חיפה. שנה שעברה זכתה ענקית הבנייה הסינית - שמאחוריה כבר בניית 60 מיליון דירות בסין - במכרז להקמת פרויקט יוקרה בהרצליה, כאשר קבוצת הורוביץ בחרה בה לבניית מיזם  MUZZA בשכונת גליל ים בעיר. 
הקו הירוק הינו פרוייקט ענק של הרכבת הקלה ואורכו עתיד להיות 39 ק"מ על פני ארבע ערים, עם 62 תחנות אשר מתוכן אף ארבע תת קרקעיות. הקו יחבר את תל אביב עם הרצליה, חולון וראשון לציון ועלותו הכללית מוערכת ב-20 מיליארד שקל. בשנת 2020, זכתה ענקית הבנייה הסינית במכרז לחפירת מקטע התת-קרקעי של 4 ק"מ של הקו הירוק.

עתה, כאמור, חלק מהמידע כולל שרטוטי הקו מוצעים למרבה במחיר על ידי האקרים פלסטיניים. במערך הסייבר הלאומי הגיבו באדישות כלפי התחקיר ואמרו שהחומרים המפורסמים לא יהיו בעלי השלכה על הגנת הסייבר של הרכבת הקלה, ולדבריהם חלקם אף פורסמו באופן פומבי בעבר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האקרים פלשתינים ניסו למכור
    דניאל 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האקרים פלשתינים ניסו למכור שרטוטים רגישים של הרכבת הקלה ומצאו את מותם בצורה מסתורית.
    סגור