דיגיטל וטק

אמזון על הכוונת: ענקיות הטק הסיניות נערכות למלחמה

לענקית הקניות האמריקאית - אמזון צפויה תחרות קשה במיוחד. שני אתרים סיניים הודיעו כי בכוונתם להצטרף אל שוק הקניות האינטרנטי בארצות הברית
מערכת ice | 
טיקטוק, אמזון (צילום shutterstock, unsplash)
Pinduoduo, היא אחת מחברות המסחר האלקטרוני הגדולות בסין, השיקה בחודש שעבר אתר קניות בארה"ב בשם Temu, שמצע למכירה אלפי מוצרים בקטגוריות שונות - מאופנה ועד ספורט ואלקטרוניקה. שבועות לאחר מכן, ByteDance, הבעלים של אפליקציית הווידאו הקצר TikTok שבבייג'ינג, השיקה גם היא אתר אופנה בשם If Yooou. שכרגע פועל בעיקר באירופה.
לפי הדיווחים שני האתרים מתכננים לחדור ואף להשתלט על הקניות האינטרנטיות ברחבי ארצות הברית. המהלך החדש מציב את שתי חברות הטכנולוגיה הסיניות על נתיב התנגשות בלתי נמנעת עם אמזון.
שתי החברות מחפשות לשחזר את הצלחתו של אתר הקניות הפופולרי Shein, מותג האופנה המהירה הסיני שעל פי הדיווחים שווה כעת 100 מיליארד דולר ומצא בסיס לקוחות גדול בארה"ב ובמקומות אחרים.
הדחיפה לחו"ל מגיעה בתקופה שבה ענקיות הטכנולוגיה בסין מחפשות אפיקי צמיחה חדשים כאשר הכלכלה המקומית ממשיכה להתמודד עם אתגרים כתוצאה ממדיניות השליטה הנוקשה של קוביד בבייג'ינג והידרדרות הסביבה המקרו-כלכלית העולמית.
התחרות הצפויה בין הסיניות לאמזון צפויה להיות קשה במיוחד ותופסת את אמזון בתקופה לא פשוטה. רק בשבוע שעבר פורסם כי אמזון הקפיאה גיוס עובדים בחלקים מחטיבת שירותי האינטרנט הרווחיים שלה, מה שעשוי להיות הסלמה לכאורה של מאמצי קיצוץ העלויות של החברה. Amazon Web Services - החטיבה הרווחית ביותר הידועה יותר בשם AWS, שהכניסה יותר מ-62 מיליארד דולר בהכנסות בשנת 2021 - החלה לספר לבשר מועמדים לעבודה כי תפקידים שהם חיפשו הוקפאו, כך על פי מועמדים פוטנציאליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה