דיגיטל וטק

דו"ח מפתיע: למה הצייצנים הפעילים ביותר עוזבים את טוויטר?

מחקר פנימי של טוויטר מגלה כי חלה ירידה במספר הצייצנים הפעילים שלה, המייצרים 90% מכלל הציוצים ואחראים למחצית מהכנסות החברה. לאן הם נעלמו?
מערכת ice | 
טוויטר (צילום shutterstock)
מחקר פנימי בטוויטר מצביע על כך שהפלטפורמה נאבקת לשמור על המשתמשים הפעילים ביותר שלה שהם חיוניים לעסק, כך מדווחת רויטרס בדו"ח בלעדי. החשיפה האחרונה מדגישה את האתגרים שעומדים בפני אילון מאסק כעת, כאשר הוא מתקרב למועד סגירת העסקה שלו בשווי 44 מיליארד דולר לרכישת החברה.
חלה ירידה בשימוש המצייצים הכבדים מאז החלה מגיפת הקורונה, כך כותב חוקר טוויטר במסמך פנימי שכותרתו "לאן נעלמו המצייצים?" קטגוריה זו של צייצנים מהווה פחות מ-10% מהמשתמשים החודשיים הכוללים, אך מייצרת 90% מכל הציוצים ומחצית מההכנסות העולמיות. צייצנים כבדים מוגדרים כאלה שנכנסים לטוויטר כמעט בכל ימות השבוע, ומצייצים שלוש עד ארבע פעמים בשבוע.
שינוי בתחומי העניין במהלך השנתיים האחרונות בקרב המשתמשים הפעילים ביותר דוברי אנגלית בטוויטר נראה גם במחקר. משתמשים כאלה גם נוטים כעת יותר לתוכן על מטבעות קריפטו ולתוכן "לא בטוח לצפיה בעבודה" (NSFW) כמו פורנו, מאשר חדשות, ספורט ובידור. גם מפרסמים נוטים לתוכן כזה.
רוב ההכנסות של טוויטר מפרסומות הגיעו מארה"ב בלבד יותר מאשר כל שאר השווקים ביחד, כך עולה מדו"חות הרבעון הרביעי שלה.
משתמשים מתרחקים מהנושאים שהיו פופולריים בעיקר בפלטפורמת המיקרו-בלוגים. מאז מתקפת הקפיטול ב-6 בינואר, חלה ירידה במספר משתמשי טוויטר כבדים שמראים נטייה לנושאים כאלה. גם העניין באופנה או בסלבריטאים כמו משפחת קרדשיאן דעכה עם הזמן, והדיווח אומר שהם כנראה עברו לטיקטוק ולאינסטגרם.
טוויטר מתכננת לחקור מגמות "מטרידות" ולהבין טוב יותר את הירידה במשתמשים הפעילים ביותר של החברה. לא התקבלו מסקנות ספציפיות במחקר לגבי הסיבה לכך שמשתמשים כבדים בפלטפורמה במגמת ירידה.
דובר טוויטר אמר לרויטרס: "אנחנו עורכים באופן קבוע מחקר על מגוון רחב של מגמות, המתפתחות על סמך מה שקורה בעולם. הקהל הכללי שלנו המשיך לגדול, והגיע ל-238 מיליון משתמשים פעילים יומיומיים ברבעון השני של 2022".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה