דיגיטל וטק

ענקית הסייבר הישראלית מבטלת את ההנפקה ומחפשת רוכש

לפי דיווח חדש, סייבריזן, שקיימת כעשור וגייסה כ-750 מיליון דולר, בין היתר מקרן של שר האוצר האמריקאי לשעבר סטיב מנוצ'ין, ויתרה על חלום ההנפקה בוול-סטריט או גיוס הון בעקבות המצב בשוק ומנסה להימכר לחברה גדולה יותר

יאיר מור |  2
מייסדי סייבריזן (צילום סייבריזן)
חברת הסייבר הישראלית סייבריזן שכרה את שירותיה של ענקית השירותים הפיננסיים ג'יי.פי מורגן צ'ייס כדי לחפש רוכש, כך לפי דיווח של האתר האמריקאי The Information בסוף השבוע.
מדובר במהלך דרמטי עבור החברה, שרק בינואר האחרון חשפה תוכניות להנפקה בוול-סטריט בשווי מוערך של כ-2.5 מיליארד דולר. עם זאת, בחודשים שחלפו מאז המצב השתנה במידה כזו שכעת נראה כי גרמה לשינוי כיוון מוחלט עבור החברה. כחלק מהשינוי הזה, בקיץ האחרון היא פיטרה כ-10% מ-1,500 עובדיה, לאחר שהדו"חות הצביעו על האטה משמעותית בצמיחה שלה. לאחרונה הצהירה כי לתפישתה החלון להנפקות של חברות סייבר בבורסה "נסגר למעשה". כעת, נראה כי היא מחפשת רוכש, מה שמעיד לכאורה על איבוד התקווה לגיוס הון בכל צורה אחרת. רק בשנה שעברה גייסה החברה סכום אסטרונומי של 275 מיליון דולר, בין היתר מקרן ההשקעות של מזכיר האוצר האמריקאי לשעבר, סטיב מנוצ'ין. סה"כ גייסה החברה ב-10 שנות קיומה 75-0 מיליון דולר.
לאורך השנה האחרונה בוצעו לא מעט רכישות של חברות סייבר, אך ברוב המקרים המחירים העידו על פסימיות לגבי הרווחיות של פעילות סייבר: הרכישה הגדולה ביותר היתה זו של גוגל את Mandiant תמורת 5.7 מיליארד דולר; רכישה משמעותית אחרת היתה גם היא של גוגל, שרכשה את Siemplify הישראלית תמורת חצי מיליארד דולר; עם זאת, רכישות אחרות כאמור התבצעו בסכומים נמוכים למדי, כמו שני האקזיטים המקומיים שבמסגרתם נרכשו החברות Hysolate ו-SecurityDAM על ידי Perception Point ורדוור, בהתאמה, תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים.
דוברות החברה סירבה להגיב לידיעה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אנשים כותבים בלון על חברות סייבר ולא מבינים
    אבי 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחום הסייבר הוא לא הייטק, הגנה על מחשבים היית קיימת בעבר ותהיה קיימת בעתיד כל עוד קיימות מערכות שחולקות מידע בין אחת לשניה, לעומת זאת, חברות שקמות כמו פטריות לאחר הגשם עם רעיון למוצר שלא קיים ולא יגיע לכדי קיימות בעלות שווי דמיוני הן אלה שיעלמו יחד עם הבועה.
    סגור
  • 1.
    זה סופו של כל בלון
    מציאות 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נורא.
    סגור