דיגיטל וטק

מנכ"ל המתחרה של וואטסאפ נאלץ להתפטר מסיבה מדהימה

שריפה בחוות שרתים סמוך לבירת דרום קוריאה גרמה לשיתוק המתחרה המקומית לוואטסאפ, אובר, ביט ועוד. הביקורת על הניהול הכושל שהוביל לשיבוש החיים במדינה בגלל שריפה קטנה הוביל את המנכ"ל להקריב את עצמו
יאיר מור | 
פיטורים (צילום shutterstock)
מה הייתם עושים אם וואטסאפ היתה מפסיקה לעבוד פתאום למשך 8 שעות? סביר להניח שהייתם מוצאים דרך אחרת לתקשר עם העולם - אבל בקוריאה הדרומית, המקבילה המקומית של וואטסאפ היא לא אפליקציה שנתפסת ככזו שיש לה תחליף, וכעת החברה שמנהלת אותה וכמה אנשים צפויים לשלם על כך ביוקר.
היום (רביעי) הודיעה החברה לבורסה הלאומית כי נַמְקוּנג ווֹן, אחד משני מנכל"י ענקית האינטרנט המקומית Kakao, התפטר מתפקידו כפעולה של חרטה על כך שבשבת האחרונה הושבת השירות למשך 8 שעות. כעת שותפו לשעבר, הוֹנְג יוּנְטֶק, מנהל את החברה לבדו.
קקאו היא הרבה יותר ממתחרה קוריאנית לוואטסאפ. היא גם המתחרה הקוריאנית של אפליקציות התשלומים ביט ופייבוקס, של אפליקציית הנסיעות השיתופיות אובר, ועוד. קקאו-טוק, אפליקציית התקשורת שעליה מבוססים כל יתר שירותי החברה, נהנית מ-47 מיליון משתמשים - יותר מ-90% מ-52 מיליון תושבי קוריאה (והרבה יותר מכך, אם לוקחים בחשבון שהאוכלוסייה כוללת תינוקות וילדים בגילאים שיש לקוות שעדיין לא משתמשים בסמארטפונים).
כאמור, בשבת האחרונה היא הושבתה לחלוטין למשך שעות ארוכות. הסיבה היתה שריפה שפרצה בחוות שרתים של חברת אינטרנט בשם SK C&C בעיר פַּנְגְיוֹ שמדרום לבירה סיאול. החווה הזו, כפי שהתברר, היתה הנקודה המרכזית לשירותיה של קקאו, וגם של המתחרה המרכזית שלה, Naver.
השבתת שני השירותים חמורה כל כך בעיני הקוראנים, עד שהממשל עצמו גינה את שלוש החברות על הכישלון בפיצול המשאבים כדי למנוע מצב שבו תקרית בודדת משביתה את שירותיהן. ראש הממשלה, סוּק-יוֹל יוּן, טען כי שני השירותים נחשבים "רשת תקשורת לאומית בסיסית ככל שהציבור נוגע לזה. אם השוק מעוות במונופול או קרטל חמור עד כדי כך שהוא ממלא תפקיד דומה לתשתית לאומית, על הממשלה לנקוט באמצעים ההכרחיים לטובת העם" - או, במלים אחרות, יון מכין את הקרקע להלאמה של השירותים. הם אף עלולים להיות אות הפתיחה לגל של הלאמות כאלו - הממשל הקים "כוח משימה" מיוחד לאבטחה ועמידות של שירותים דיגיטליים מקומיים, כדי לבחון את הדרכים לוודא ששירותים חשובים יישארו זמינים עבור האזרחים בכל מצב.
קקאו עצמה כבר התחייבה להשקיע 460 מיליארד וון, שהם כ424 מיליארד דולר, בבניית שתי חוות שרתים משלה כדי להשתחרר מהתלות בספקית יחידה, כאשר החווה הראשונה תחל לפעול בשנה הבאה והחווה השנייה בשנה שלאחריה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה