דיגיטל וטק

גוגל מציגה "מחשבי גיימינג", וזה לא מה שאתם חושבים

ענקית שירותי הרשת הכריזה על סוג חדש של מחשבים המיועדים לגיימינג, אבל לא כוללים כמעט אף אחת מהתכונות המסורתיות המזוהות עם התחום. אז מה הופך אותם למחשבי משחקים?
יאיר מור | 
גיימינג (צילום Istock)
גוגל הפתיעה והכריזה היום (שלישי) על פרויקט במסגרתו היא עבדה עם יצרניות המחשבים המובילות בעולם כדי ליצור מחשבים ניידים ייעודיים לגיימינג, שנראים - ויותר חשוב מזה, שוקלים ועולים - כמו לפטופים רגילים.
הקטגוריה החדשה נקראת Gaming Chromebooks, והמשתתפות הראשונות בה הן לנובו, אייסר ואייסוס - יצרניות המחשבים הראשונה, החמישית והשישית בגודלן בעולם, בהתאמה. כל המחשבים בקטגוריה החדשה מריצים, כמובן, את מערכת ההפעלה של גוגל, Chrome OS, שהיא מעין גרסה מורחבת של דפדפן כרום, שמשתמשת באפליקציות רשת (כלומר אתרים אינטראקטיביים) ומוסיפה להם יכולות לשמור קבצים על המחשב.
בניגוד למחשבי Chromebook רגילים, הקיימים כבר מעל עשור, הלפטופים הייעודיים של גוגל למשחקים מציעים כמה תכונות שמיועדות לקרוץ לגיימרים: מסכים גדולים יחסית (כל המחשבים שהוכרזו מגיעים עם מסכי 15.6-16 אינץ') בקצב ריענון של לפחות 120 הרץ (הסטנדרט במחשבים ביתיים הוא 60), מקלדת מוארת - וברוב המקרים צבעונית, מעבדי Core i של אינטל (רוב הכרומבוקים מגיעים עם מעבדים בסיסיים יותר, כמו סלרון) קישוריות ווייפיי 6.
מה שלא תמצאו במחשבים הללו הוא כרטיס האצת גרפיקה "רציני" (הם כן מגיעים עם כרטיסי ARC החדשים של אינטל - אבל נכון לרגע זה אלה לא מקובלים עדיין בקרב קהל הגיימרים), זיכרון עצום (הם מגיעים עם 8 גיגה, וחלקם מציעים אפשרות ל-16), או אחסון עצום למשחקים (הם מגיעים עם בין 128 ל-512 גיגה סטנדרטיים למדי למחשבים רגילים, ולא כאלה המיועדים למשחקים). הסיבה לכך היא שה"גיימינג" שגוגל רוצה למכור לכם הוא גיימינג בענן - כלומר, גישה למשחקים שרצים ברשת, כמו כל שירות אחר של גוגל.
הבעיה המרכזית כאן היא שהשירות של גוגל שאמור היה להיות ליבו של הפרויקט, Stadia, נסגר ממש בימים אלה. לכן, הודיעה גוגל כי עבדה עם המתחרות הגדולות שלה, מיקרוסופט ואמזון, כדי להציע את שירותי הגיימינג בענן שלהן במחשבים. שירות Luna של אמזון אף יציע לרוכשי מחשבים של גוגל שלושה חודשים של גישה חינם. כך גם שירות GeForce Now של אנבידיה. שירות Xbox Cloud Gaming של מיקרוסופט זמין, אך לא מציע גישה חינמית לרוכשי המחשבים של גוגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה