דיגיטל וטק

הסוד הגדול של טלגרם: כך תעצבו את ההודעות

רוצים לשלוח בטלגרם הודעות שלא נראות כמו עוד טקסט רגיל ומשעמם, או לעצב הודעות ארוכות כך שיהיה קל יותר למצוא בהן קטעים חשובים? הנה כל הדרכים לעשות זאת
יאיר מור | 
טלגרם (צילום vecteezy, pixabay)
טלגרם היא אחת מאפליקציות התקשורת הפופולאריות בעולם, עם יותר מ-700 מיליון משתמשים, ובישראל, למרות הקישור ההיסטורי עם 'טלגראס' – הכינוי המקובל לקבוצות הזמנת הסמים – יותר ויותר אנשים רואים בה חלופה עצמאית לוואטסאפ, שלא נתונה לשליטת מטא (פייסבוק לשעבר) וגם כוללת לא מעט אפשרויות שוואטסאפ אינה מכילה.
השאלה שעליה באנו לענות בכתבה הזו היא איך שולחים בטלגרם הודעות שהן יותר מסתם טקסט פשוט. כאלו שמתבלטות – תרתי משמע – בתוך הררי הטקסט שנשלח בהודעות מדי יום.
התשובה לכך אמורה להיות מובנת מאליה, ולא ברור איך זה שלא כולם יודעים ומשתמשים בזה: בדיוק כמו בעת כתיבת מסמך וורד, גם בטלגרם אפשר לעצב את ההודעות – אם כי באופן הרבה יותר בסיסי מאשר מעבד התמלילים של מיקרוסופט. טלגרם תומכת בשישה עיצובים מיוחדים לטקסט ועוד אפשרות אחת שאף אחת מהמתחרות הגדולות מבית מטא (כלומר וואטסאפ ומסנג'ר) לא כוללת: העיצובים המיוחדים כוללים קו כותרת, הדגשה, הטיה, מחיקה (כלומר עם קו שחוצה את הטקסט), ומונוספייס (כלומר גופן מיושן של מכונת כתיבה, שבו כל האותיות מוצגות ברוחב שווה, גם אם הן י' או ו' שבעיקרון צריכות פחות רוחב), והאפשרות הנוספת היא קישור בתוך הטקסט – כלומר הפיכה של מילים לקישור במקום סתם הדבקה של כתובת ארוכה בגוף הטקסט.
דרך אחת לעצב את הטקסט בטלגרם היא לסמן את הטקסט הרצוי (באנדרואיד: לחיצה ארוכה על מילה, ואם רוצים יותר מאחת גוררים לאחר מכן את סמני ההתחלה והסוף; באייפון: לחיצה כפולה על מילה וגרירת סמני ההתחלה והסוף; במחשב: לחיצה וגרירה של העכבר על הקטע הרצוי או מיקום הסמן בתחילת הקטע, החזקת מקש Shift, שימוש בחיצים עד להגעה לסוף הקטע הרצוי). כל הגרסאות של טלגרם – גם האפליקציות וגם האתר המותאם למחשב או לסמארטפון – יציגו מייד תפריט גרפי עם כל האפשרויות הללו.
דרך שנייה, שעובדת גם היא בכל גרסה של טלגרם, היא שימוש בגרסה שלה למה שנקרא MarkDown – מעין שפת כתיבת קוד לעיצוב טקסט. כרגע (נכון לערב יום כיפור תשפ"ג, 04.10.2022) היא תומכת בדרך הזו בשלושה עיצובים בלבד: **שתי כוכביות להדגשה**, __שני קווים תחתיים להטיה__ ו`גרש בודד` או ```שלושה גרשים``` לכתיבת קוד.
דרך שלישית, אחרונה, נוחה במיוחד ועובדת רק במחשבים, היא להשתמש בקיצורי מקלדת: במחשבים המריצים את מערכת ההפעלה Windows של מיקרוסופט, הצירוף Ctrl+B יוצר טקסט מודגש, הצירוף Ctrl+U קו כותרת, Ctrl+I טקסט נטוי ו-Ctrl+K להכנסת קישור. כמובן שבמחשבי מק של אפל, הקיצורים זהים מלבד העובדה שאותו כפתור במקלדת נקרא cmd במקום Ctrl.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה