דיגיטל וטק

פייסבוק תאפשר לכם ליצור סרטונים ויראליים - בלי לצלם

מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, מציג מערכת בינה מלאכותית שתאפשר לכל גולש ליצור סרטון קצר על ידי כתיבת תיאור של מה שהוא רוצה שיראו בו. האם זוהי תחילתו של עידן שבו נצפה בתכנים שמחשבים יצרו עבורנו?

יאיר מור | 
לייק (צילום pixabay)
האם הסרטון הבא שיכבוש את פייסבוק ואינסטגרם יהיה מזויף? מטא (לשעבר פייסבוק) הציגה לפני רגעים ספורים את Make-a-Video, מערכת בינה מלאכותית (AI) שיצרה ומסוגלת ליצור סרטונים באופן אוטומטי מתיאורים טקסטואליים.
לדברי החברה, המערכת "לומדת איך נראה העולם ממידע טקסטואלי המוצמד לתמונות, ואיך העולם זז מתיעוד וידאו שאין לצידו טקסט קשור". במלים אחרות: כל מה שהבינה המלאכותית זקוקה לו כדי להבין איך ליצור סרטונים הוא תמונות שאליהן מתלווה תיאור טקסטואלי, שמאפשר לה להבין איך נראה תפוז, כלב, אדם, בית וכן הלאה, וסרטונים של עצמים שכבר למדה לזהות כאשר הם בתנועה כדי להבין איך הם אמורים לזוז. אז היא מסוגלת ליצור קטעי וידאו קצרים של עצמים ויזואליים נעים לפי דפוסי התנועה שלמדה מראש, בהתאם לתיאור שביקש המשתמש.
אפשרות אחרת היא להזין למערכת תמונה ולבקש להנפיש אותה – אפשרות שקיימת בשנים האחרונות באופן בסיסי למדי במספר אפליקציות בינה מלאכותית לעריכת תמונות שמאפשרות ליצור תנועות כגון גשם, שלג, רוח או תנועה של מים בתמונות מתאימות. עם זאת, כאן מדובר על יצירת הנפשות מעט יותר מתקדמות.
החברה מסרה כי המערכת "פותחת הזדמנויות חדשות עבור יוצרים ואמנים. (היא) יכולה להפוך דמיון למציאות וליצור סרטונים יחידים במינם, מלאי צבעים ונופים". עם זאת, כרגע היא לא פותחת אותה לשימוש, אלא רק מפרסמת תיעוד של המחקר שהוביל לפיתוח, ו"מתכננת לשחרר חוויית הדגמה" בזמן לא ידוע.
המערכת היא המשך למערכת דומה ליצירת תמונות נוף בשם Make-a-Scene שהציגה פייסבוק בתחילת השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה