דיגיטל וטק

העתיד כבר כאן: אלה הרובוטים האוטונומיים שישמרו עלינו

הרובוטים האוטונומיים החכמים של חברת הסטארטאפ טרקסדמטיק יספקו הגנה למתקנים אזרחיים, אסטרטגיים וצבאיים ויצמצמו את התלות בגורם האנושי. הפיילוט ייצא בקרוב
 
מערכת ice |  1
רובוטים אוטונומיים (צילום טרקסמטיק)
חברת הסטארטאפ TREXMATIC מפתחת רובוטים אוטונומיים חכמים הנעים במהירות על גבי מסילות ומספקים הגנה למתקנים אזרחיים, אסטרטגיים וצבאיים. השימוש ברובוטים מאפשר לצמצם באופן משמעותי את התלות והסיכון הקיימים בשימוש בכוח אדם. פיילוט ראשוני של משרד הביטחון מתוכנן לפעול בחודשים הקרובים.
החברה הוקמה על ידי עירד יובל, מנכ"ל החברה, סא"ל (מיל') בשייטת 13, אשר כיהן בתפקידי ניהול בחברות קמעונאות ויזמות, ואלן כץ, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות, אשר כיהן עד לאחרונה מנכ"ל של Rail Vision אותה הקים וניהל במשך שבע שנים עד הנפקתה בנאסד"ק. החברה עוסקת בתחום הבטיחות לרכבות והתפתחה להיות מובילת שוק בכל הקשור לזיהוי מכשולים על מסילות רכבת.
טרקסמטיק השלימה פיתוח אב טיפוס של מערכת מסילות ורובוטים חכמים משולבת חיישנים ובעלת יכולת התאמה מלאה לצורכי כל מתקן ואתר. החברה קיבלה אישור של ספק יחיד ממשרד הביטחון, ובחודשים הקרובים הפיילוט ייצא לדרך במטרה להרחיבו בהמשך.
על כל רובוט ניתן להתקין מגוון רחב של ציוד: סוגים שונים של סנסורים, ממשקים טכנולוגיים ועוד. הרובוטים נעים במהירות של 40-70 קמ"ש ומסוגלים לשאת משקל של 5-50 ק"ג. מערכת הרובוטים החכמה מאפשרת  איתור, זיהוי, ומניעה  של פעילות עוינת, פגיעה או נזקי תחזוקה במתקנים שונים.
המידע שנאסף מהרובוט מוקלט ומפורט באופן רציף ומרובד. תשתית המסילות שמפתחת החברה מצוידת בפתרון חדשני של Eco-Power ותקשורת נתונים מאובטחת. את המסילות ניתן להרכיב על חומה או גדר קיימת וגם על פני שטח משתנים, בגבהים שונים וללא השפעה של סוג הקרקע ומצבה. על המסילות נעים מספר רב של רובוטים הפועלים בסנכרון מלא ויכולים להגיע לכל נקודה על רשת המסילות תוך מספר שניות וליזום ביצוע של משימת בטחון או חירום לפי הצורך. פתרון האנרגיה מאפשר לה לפעול 24/7/365 ללא צורך בעצירה לטעינה או החלפת סוללה, גם בתנאי שטח ומזג אוויר קשים של גשם, שלג, רוחות, ערפל וכו'.
 
השוק העיקרי כולל מתקנים אסטרטגיים, שדות תעופה, בתי כלא, בסיסים צבאיים, גבולות ומפעלים אחרים באירופה, צפון אמריקה, האמירויות והמזרח הרחוק המופעלים על ידי ממשלות וחברות פרטיות. זהו שוק דינמי בצמיחה מואצת שעתיד להגיע לכ-טריליון דולר עד שנת 2027. טרקסמטיק מגייסת כעת מימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז על מנת להאיץ את תהליכי הפיתוח והתקשרויות בארץ ובחו"ל.
עירד יובל, מנכ"ל טרקסמטיק אמר: "למערכת יש יכולת סיור, גילוי, חקירה וזיהוי עצמאית, כך שהיא מקלה ומפחיתה את העומס המוטל על הגורם האנושי. השימוש במספר סנסורים מאפשר קליטת מידע איכותי ומדויק שמאפשר לטפל ברוב אירועי האבטחה מבלי לשנע רכבים וכוח אדם, ולהקטין את מספר אזעקות השווא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קונספירציה.כל החיישנים האלה הפילו את הגדר ב 7.10!!!
    ענת 02/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרטה.כל החיישנים האלה והקונספירציה שלהפחית בכח אדם ולחזק חיילים לליחמה והלהחדיר בצהל חיישנים זה מה שגרם לטבח ב 7.10 גדר חיישנים ואלקטקרוניקה חחחח
    סגור